При колишньому очільнику Славомірі Новаку "Укравтодор" був децентралізований. В результаті безліч груп впливу отримали в свої руки посади глав служб автомобільних доріг в областях і через них диктували умови всьому ринку.
Про це в інтерв'ю "Ліга.Бізнес" заявив радник прем'єр-міністра України Юрій Голик.
"Чому у випадку дороги Н-09 Мукачево-Львів від учасників тендеру вимагають одне, а у випадку з дорогою Н-08 Запоріжжя-Маріуполь - інше? А іноді таке відбувається на нещасний ділянці в 200 км, яка нарізана на шматочки по 7 км. І для кожного з них різне тендерне завдання. Це означає, що кожен шматочок там виписували під когось. І весь Укравтодор до приходу Кубракова (нинішнього глави - ред.) - це історія розпилу доріг на шматочки і місцевих князьків", - сказав Голик.
На думку радника прем'єра, з "Укравтодором" як з балансоутримувачем трас повинні працювати тільки великі компанії, кожна з яких у попередні роки себе зарекомендувала.
"Зараз в "Укравтодорі" створена досить жорстка, єдина тендерна документація. Нові тендери вже оголошуються по ній. Вона відсіває дрібні компанії і змушує їх зосередитися на роботі з областями", - повідомив він.
Голик також сказав, що робота спрямована на створення прозорого ринку, який би працював за єдиними правилами: і в Закарпатській області, і в Луганській. Відбувається процес централізації, коли Укравтодор, як замовник і організація, що визначає правила гри, в режимі реального часу стежить за тим, що відбувається в кожній області.
Раніше Юрій Голик повідомив, що кошти, отримані "Нафтогазом" від "Газпрому" за рішенням Стокгольмського арбітражу, можуть бути спрямовані на ремонт доріг в Україні. Це стане один з джерел фінансування ремонту доріг у 2020 році. Крім того, в Дорожньому фонді вже закладено 31,5 млрд грн для "Укравтодору" і 22 млрд грн для обласних адміністрацій на ремонт доріг. Ще близько 20 млрд грн буде залучено під гарантії держави від комерційних організацій.