Народився 11 грудня 1974 року у Гданську, Польща.
У 2000 році він закінчив магістратуру з міжнародних відносин на факультеті соціальних наук у Гданському університеті та Гданську Морську Академію, факультет адміністрації. Навчався у Лондонській бізнес-школі, програма для топ-менеджерів, SEP 85.
У 1994 році, ще будучи студентом, Славомір Новак заснував власну рекламну компанію, а в 1999-2002 роках він був президентом рекламного агентства "Signum Promotion".
З 1998 по 2000 р. – радник у Міністерстві оборони Польщі.
З 2001 до 2014 р.р. - політик, парламентська фракція Громадянська Платформа.
З 2002 по 2004 р. – викладач у Гданській вищій гуманітарній школі.
З 2002 по 2004 р. – віце-президент правління польського радіо Радіо Гданськ.
З 2004 до 2014 р.р. – депутат польського Сейму.
З 2007 по 2009 р. - державний секретар у канцелярії прем'єр-міністра Польщі Дональда Туска.
З 2009 до 2010 р.р. – заступник керівника парламентської фракції Громадянська Платформа.
2010 року Новак був головою передвиборчого штабу Броніслава Комаровського на президентських виборах.
З 2010 до 2011 р.р. - держсекретар у Канцелярії президента Польщі Броніслава Комаровського з питань контактів з урядом та парламентом.
18 листопада 2011 р. президент Польщі Броніслав Коморовський призначив Новака міністром транспорту, будівництва та водного господарства у другому уряді Дональда Туска.
15 листопада 2013 року Славомір Новак подав у відставку, яку було прийнято прем'єр-міністром. 27 листопада 2013 року був звільнений президентом Броніславом Коморовським з посади міністра транспорту, будівництва та водного господарства.
19 жовтня 2016 року був призначений Кабінетом Міністрів України, виконуючим обов'язки голови Укравтодору. Прийняв українське громадянство.
У березні 2017 року ініціював проект GO Highway — проект транснаціонального транспортного коридору, в рамках якого планується з'єднати українські чорноморські порти Миколаїв та Одеса з польським Гданськом на Балтійському морі.
21 березня 2018 року на засіданні Кабінету Міністрів України презентував концепцію Державної цільової економічної програми розвитку автомобільних доріг загального користування 2018—2022. Основне завдання, яке поставлене перед службами автомобільних доріг — продовжити ремонт доріг на основі маршрутного принципу, який розпочато 2017 року.
19 квітня 2018 року виступив проти відмови від жовтого сигналу світлофору яку запропонував заступник міністра міністерства інфраструктури Юрій Лавренюк.
З 1 січня 2018 року під його керівництвом запроваджено дві фундаментальні реформи дорожньої галузі — Дорожній фонд та децентралізація дорожнього господарства.
Славомір Новак ввів в Україні європейський стандарт гарантій на будівництво та ремонт доріг. За його ініціативи від 2018 року усі контракти на дорогах державного значення укладаються з підрядником на умовах 5-річної гарантії на середні поточні ремонти та 10-річної гарантії — на капітальні.
Славомір Новак впровадив в Україні європейську практику інтелектуальних транспортних систем: WIM (Зважування вантажівок під час руху), Traffic Control (контроль трафіку), Automatic Speeding Control (автоматичний контроль швидкості), Tolling (контроль руху вантажівок і збору оплат від вантажівок). Вже розпочато реалізацію пілотного проекту — WIM на під'їздах до Києва (6 рамок).
25 вересня 2019 року Кабінет міністрів звільнив Славомира Новака з посади виконувача обов'язків голови Державного агентства автомобільних доріг (Укравтодор).
У 2013 році журналісти польського видання "Wprost" розглянули на руці чиновника годинник Maxi Marine Chronometer швейцарської фірми "Ulysse Nardin". Вартість годинника оцінили мінімум у 17 тис злотих (близько $5500). Крім того, ЗМІ звинуватили Новака у надмірно тісних контактах із бізнесом. Згідно з польським законодавством, чиновники зобов'язані декларувати майно, вартість якого перевищує 10 тис. злотих (близько $3500). Новак у своїй декларації годинник не вказав. У зв'язку з цим прокуратура висунула йому звинувачення. Новак своєї провини не визнав, проте пішов у відставку. Йому загрожував до 3 років в'язниці, проте все покарання обмежилося штрафом, що відповідав вартості аксесуара.
У 2014 році екс-міністр потрапив у ще один скандал: "Wprost" опублікував розшифрування записів незаконного прослуховування польських політиків, на одній з яких людина з голосом, схожим на голос Новака, обговорює з людиною, чий голос схожий на голос колишнього заступника міністра фінансів Анджея Параф'яновича, питання, пов'язані із податковою перевіркою бізнесу дружини Новака.
20 липня 2020 року Славомира Новака затримали у Польщі за підозрою у корупції та участі в організованому злочинному угрупуванні. НАБУ спільно з польськими правоохоронцями провели обшуки у Києві та Львові, а також на території Польщі. 21 липня Новаку вручили українську підозру у скоєнні злочинів, передбачених ч.4 ст.368 Кримінального кодексу України (ухвалення пропозиції, обіцянки чи отримання неправомірної вигоди посадовцем). 22 липня суд у Варшаві відправив Славомира Новака під варту. У січні 2021 року Окружний суд у Варшаві продовжив термін арешту Новака ще на три місяці, до 16 квітня. 12 квітня 2021 року Окружний суд Варшави вирішив не продовжувати арешт Славоміра Новака.
Одружений, має двох дітей.
26.11.2022