Міністр інфраструктури Володимир Омелян сподівається на відкриття кримінального провадження за фактом порушень під час закупівлі підприємствами "Укрзалізниці" лиття китайського виробництва. Про це міністр повідомив Українські новини.
"Я сподіваюся це (закупівля китайського лиття) стане однією з кримінальних справ, що мають розслідуватися в рамках діяльності пана Бальчуна на посаді керівника УЗ", - сказав Омелян журналістам у відповідь на прохання прокоментувати можливу закупівлю китайського лиття підприємствами "Укрзалізниці".
Раніше в ЗМІ повідомляли, що в лютому "Укрзалізниця" оголосила два тендери на закупівлю литих запасних частин при встановленій максимально допустимій вартості 96 тис. гривень (без ПДВ) за один комплект.
При цьому "Кременчуцький сталеливарний завод" (Полтавська область) і "Азовмаш" (Донецька область), які виробляють зазначену продукцію, відмовилися брати участь у торгах через встановлення на економічно необґрунтованому рівні максимально допустимої ціни.
Заявки на участь у зазначених торгах подали компанії, що не мають власної виробничої бази, запропонувавши на тендер китайське лиття, виготовлене для Росії, що зберігається на складах Китаю з 2012-2013 років.
При цьому, за даними вітчизняних промисловців, вказане китайське лиття було виготовлене для подальшого продажу російським компаніям, але ці угоди заблоковані на державному рівні, оскільки Росію не влаштовували технічні характеристики продукції.
"Відтоді вироблена за вже застарілими технічними нормативами продукція так і лежить у Піднебесній без реальних перспектив реалізації через те, що застосована може бути тільки на дорогах колишнього СРСР", - зазначив фінансовий директор публічного акціонерного товариства "Кременчуцький сталеливарний завод" Ростислав Дубров.
Він зазначив, що дозвіл АМКУ на закупівлю "Укрзалізницею" вагонокомплектів суперечить чинному законодавству України і радше звужує конкуренцію. Зокрема, відповідно до Закону "Про залізничний транспорт", вся продукція, що постачається на залізницю, повинна бути сертифікованою і відповідати нормам безпеки. Причому в Україні в 2016 році набув чинності новий ДЕСТ на лиття, і вся продукція, яку закуповує "Укрзалізниця", повинна йому відповідати.
Дубров вважає, що переорієнтація на китайське лиття може призвести до зупинки українських вагонобудівних заводів і залежності країни від імпортної продукції.
"І, мабуть, головне - хто дасть гарантії, що вироблена в 2012-2013 роках китайськими підприємствами продукція відповідає чинним сьогодні в Україні технічним стандартам? І хто гарантує, що після неминучої загибелі вітчизняного ливарного кластера, "Укрзалізниця" не потрапить у залежність від імпорту з Китаю або тієї ж Росії?" - заявив Дубров.
Важливо відзначити, що в повідомленні російського інформаційного агентства Regnum з'явилася інформація, що Федеральна служба нагляду у сфері транспорту (Ространснагляд) взагалі заборонила експлуатацію російських вантажних вагонів, у ходовій частині яких встановлені комплектуючі, вироблені китайським металургійним підприємством АТОВ "Саус Хуейтун Ко., Лтд." (South Huiton Co.). Відповідне розпорядження служба направила в ВАТ "РЗ". Під час розслідування з'ясувалося, що в китайського заводу був відсутній сертифікат якості. Тепер ВАТ "РЗ" зобов'язане вивести з експлуатації всі вагони з несертифікованими деталями цього виробника і не допускати їх на залізничну мережу РФ у майбутньому, пояснюють у Ространснагляді.