Україні потрібна нова Транспортна стратегія, яка дозволить підвищити якість доріг, транспортний потенціал і запустить вітчизняні підприємства. Таку позицію під час дискусії за участю міністра інфраструктури Володимира Омеляна, голови правління ПАТ "Укрзалізниця" Войцеха Балчуна, в.о. голови аеропорту "Бориспіль" Євгена Дихне та представників українського бізнесу озвучив голова Комітету ВР з питань транспорту Ярослав Дубневич.
"У листопаді Міністерство інфраструктури представить нову Транспортну стратегію, після чого ми повинні предметно обговорити, які законопроекти і підзаконні акти треба прийняти, щоб вона дійсно запрацювала, а не повторила сумний досвід попередньої стратегії", - заявив Дубневич.
Народний депутат нагадав, що 2010 р. було підписано меморандум з міжнародними фінансовими організаціями про розвиток транспортної системи України, але реальна робота почалася лише нещодавно. Зокрема, внесено в парламент і вже проголосовано в першому читанні пакет законів про створення Державного дорожнього фонду. У процесі доопрацювання нової редакції перебуває проект закону про залізничний транспорт. За словами Дубневича, відстрочка його розгляду Верховною Радою пов'язана з необхідністю врахувати всі зауваження учасників ринку, а також створенням дійсно чітких норм, що забезпечують справжнє реформування системи залізничних перевезень на умовах прозорих норм для всіх.
Дубневич повідомив, що також до розгляду парламентом підготовлено пакет проектів про внутрішній водний транспорт. "Річки потрібно відкрити, щоб почалася конкуренція. У 90-х роках внутрішніми водними шляхами перевозили понад 50 млн тонн вантажів на рік, тепер - тільки 5-7. Потрібно відродити цей потужний потенціал", - заявив голова Комітету ВР з питань транспорту.
Підвищення транзитних можливостей українських шляхів, за словами Дубневича, не просто дозволить інфраструктурно поліпшити галузь, а й завантажить вітчизняні підприємства. "Інакше прийдуть світові монополісти і виконають нам весь комплекс робіт. І держава Україна візьме під державні гарантії кредити для впровадження проектів іноземного бізнесу, при цьому маючи величезний власний потенціал залізничних підприємств, машинобудування, авіації і т.д.", - попереджає Дубневич.
За підсумками дискусії він закликав бізнес брати активну участь в обговоренні стратегії розвитку транспортної галузі, а також запросив до співпраці всі гілки влади і суспільства. Як приклад він навів пілотний проект будівництва доріг у регіонах за рахунок коштів перевиконання зборів митниці.
"На сьогодні такий проект реалізовано в Одеській, Чернівецькій, Львівській, у Волинській областях і Києві. Цей пілотний проект показує, що коли місцева влада й активісти беруть питання під жорсткий контроль, це дає хороші результати поліпшення збору платежів на митниці, а як наслідок - відремонтовані дороги. Це ще один приклад того, як важливо працювати разом", - підсумував Дубневич.