ГоловнаЕкономікаДержава

Підвищення тарифу на залізничні перевезення може загальмувати розвиток економіки, - Зубко

Подорожчання перевезень може змусити частину виробників перейти на інший вид транспорту

Підвищення тарифу на залізничні перевезення може загальмувати розвиток економіки, - Зубко
Фото: www.dyvys.in

Заплановане Мінінфраструктури з 2016 року підвищення тарифів на вантажні залізничні перевезення може стати стримувальним фактором для розвитку української економіки.

Про це заявив віце-прем'єр-міністр України Геннадій Зубко, пише УНІАН.

«Тариф - це обсяг перевезень. Нам необхідно зараз запустити економіку через Податковий кодекс, через ухвалення бюджету, який повинен простимулювати ту чи іншу галузь. Якщо нам вдасться зрушити економіку з місця, тарифи падатимуть. І дороги, і перевезення це практично та галузь, яка дає сьогодні ефект. Саме обсяг перевезених товарів, а це щебінь, руда, метал, дає можливості встановлювати тариф. Тому першочергово тут потрібно дивитися не на тариф, а звідки беруться взагалі підстави для того, щоб його збільшити. Я можу сказати, на сьогодні нам необхідно просто з'ясувати, на якій дорозі, який встановлено тариф, яким чином і хто його формує. Якщо це східна Україна, то там практично формують тариф металургійні підприємства, які працюють в Маріуполі, Запоріжжі та Дніпропетровську. Якщо це північ, то у нас тариф формується там практично завдяки деревообробці, або щебеню і піску. Якщо це південна та центральна Україна - це зернові», - зазначив він.

За словами Зубка, підвищення тарифу може змусити частину виробників перейти на інший вид транспорту, і це «гальмує рух товарів та економіки».

На думку чиновника, завдяки корпоратизації «Укрзалізниця» отримала нові джерела для отримання коштів, не вдаючись до підвищення тарифів на вантажоперевезення.

«Залізниця сьогодні може залучати кошти. І, залучаючи кошти, зменшувати свої витрати і оптимізувати їх, і таким чином просто зробити, щоб диверсифікація тарифних ставок відбулася», - заявив Зубко.

Віце-прем'єр також вважає, що міністерство не має права ухвалювати рішення про зміну тарифу.

«Тут потрібно чітко зрозуміти, до чого ми йдемо. Ми, Міністерство регіонального розвитку, відійшли практично від формування тарифів. Незалежний орган НКРЕ КП формує тарифну політику на підставі собівартості послуг підприємств. Таким чином, мають формуватися всі тарифи. Жодне міністерство чи центральний орган виконавчої влади не має права втручатися у цю систему. Сформували політику, а далі є незалежний орган, який порахував тариф. Найголовніше - це незалежний орган, на який ніхто не може вплинути», - підкреслив Зубко.

Нагадаємо, згідно з проектом наказу Мінінфраструктури, з 1 січня 2016 року залізничний вантажний тариф підніметься на 15%, і з 1 липня 2016 року - ще в середньому на 15%. У Мінекономрозвитку заявили, що зростання тарифу у кілька разів перевищує прогнозний індекс підвищення цін на продукцію українських промпідприємств. Представники добувної, металургійної, хімічної, аграрної галузі заявили, що підвищення цін на перевезення не відповідає реаліям ринку і призведе до зниження конкурентноздатності вітчизняних товарів на зовнішніх ринках, що не дозволить вивести економіку зі стагнації.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram