Щоб обійти перешкоду, яка блокує підписання договору про "відкрите небо" між Україною та ЄС, Міністерство інфраструктури вирішило підписувати відповідні угоди з кожною країною окремо.
Міністр інфраструктури Андрій Пивоварський у своєму фейсбуці написав, що в середу поставив Державіаслужбі завдання відкрити небо між Україною та іншими державами на рівні двосторонніх угод.
"Робимо все можливе, щоб Угоду про спільний авіаційний простір з ЄС було підписано якомога швидше. Однак, незважаючи на тиск, який ми створюємо, я розумію, що суперечка довкола Гібралтару – це проблема, вирішення якої від нас не залежить", - нагадав він.
За даними Пивоварського, зараз діє близько 70 двосторонніх угод про повітряне сполучення між Україною та іншими країнами. Одинадцять з них не містять жодних обмежень щодо кількості перевізників, рейсів або пунктів призначення. Інші такі обмеження мають.
Державіаслужба буде пропонувати країнам зняти обмеження в двосторонньому порядку.
Пивоварський попросив Міністерство закордонних справ України долучитися до цього процесу, щоб посли України за кордоном домагалися підписання таких угод.
"Завдання - розвиток конкуренції. І це станеться разом з максимальною лібералізацією ринку", - підсумував він.
Нагадаємо, переговори щодо угоди про єдиний авіаційний простір між Україною та ЄС ведуться з грудня 2007 року. Договір про "відкрите небо" парафували на Вільнюському саміті 29 листопада 2013 року. Планувалося, що незабаром угоду остаточно підпишуть, однак її відклали через неузгодженість в ЄС питання Гібралтару (зволікання з підписанням договору пов'язане з неузгодженістю позиції Іспанії і Великобританії щодо його територіальної приналежності). Навесні ЄС пообіцяв Україні, що угоду буде підписано цього року.
Напередодні Україна і США підписали угоду про "відкрите небо".