За підсумками 2012 р., група "Приват", монополізувала вітчизняний ринок феросплавів, уникла податків на сотні мільйонів доларів. На зовнішні ринки відвантажують товар афілійованим офшорам за заниженими цінами, а сировину завозять за ціною, що на порядок перевищує ринкову.
Практично весь обсяг продукції, яку заводи "Привату" відправляють на експорт, іде на адресу дружніх цій групі офшорів, повідомляє "Ділова столиця".
Наприклад, Нікопольський феросплавний завод постачає феросилікомарганець белізькій компанії Locken Corporation. Прописана в цій же екзотичній країні з пільговим режимом оподаткування фірма Glowston Products закуповує аналогічний товар у Стаханівського заводу феросплавів. А запорізький завод феросплавів відвантажує свою продукцію зареєстрованій на Британських Віргінських островах компанії Arran Continental. У цьому ж руслі працюють і вже згадані Орджонікідзівський і Марганецький гірничо-збагачувальні комбінати. Ці підприємства відвантажують свою руду двом компаніям, зареєстрованим усе в тому ж далекому Белізі: Shumas Enterprises і Jarvis Trading.
Ціни, за якими зазначені офшори закуповують ферроплавов і марганцеву руду в Україні, вражають. Вона майже на 40% нижче ринкової! За рахунок цього українські підприємства вже з початку року недоотримали майже $200 млн валютної виручки, яка осіла в посередників-"острів'ян". Перевірити це доволі легко: за даними Держслужби статистики, середня ціна феросилікомарганцю, відвантаженого з України в усі країни, становила в цьому році $880/т. А ціна цієї ж продукції, відправленої заводами "Привату" в Білорусь, законодавство якої виключає використання офшорних посередників у подібних схемах, становила $1400/т, або на 40% більше.
Діаметрально протилежну ситуацію спостерігають із поставками марганцевої руди в Україну. Її везуть з іноземних заводів "Привату" (в основному в Австралії та Гані) на свої ж феросплавні підприємства. А вони платять за нього вдвічі вищу за ринкову вартість. Так, у січні-червні цього року в Україну було завезено 380 тис. т руди на $200 млн (середня ціна - $526/т). Тоді як її ринкова ціна не перевищувала позначку в $250/т. Відповідно, таким нехитрим чином із бюджету феросплавників було "вимито" з початку року ще майже $100 млн.
Таким чином, "Приват" залишає свої підприємства в Україні на голодному пайку, не вкладаючи гроші в їх модернізацію. І щоб утримати їх на плаву, група Ігоря Коломойського не придумала кращого виходу, як шантажувати владу, прагнучи за рахунок державних дотацій, які можуть вимірюватися сотнями мільйонів гривень, поліпшити власне становище.