ГоловнаКиїв

Прокуратура через суд вимагає визнати недійсним договір генпідряду на будівництво Подільського мосту

Прокуратура зазначає, що ціна будівництва мосту за 6 років зросла вдвічі – до 8,7 млрд гривень. І продовжує зростати. Підрядником є компанія “Еко-буд-трейд”, яку пов'язують з колишнім депутатом Київради Денисом Комарницьким.

Прокуратура через суд вимагає визнати недійсним договір генпідряду на будівництво Подільського мосту
Подільський міст
Фото: Макс Требухов

Прокуратура через суд вимагає визнати недійсним договір генпідряду на будівництво Подільського мостового переходу через р. Дніпро (Подільський міст), оскільки встановлено порушення інтересів держави.

Як повідомляє Київська міська прокуратура, ціна будівництва мосту за 6 років зросла вдвічі – до 8,7 млрд гривень, і продовжує зростати.

Встановлено, що у квітні 2017 року КП «Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд м. Києва» та приватне товариство уклали договір генпідряду на будівництво Подільського мостового переходу вартістю понад 4,3 млрд грн.

Протягом 6 років сторонами укладались додаткові угоди, якими збільшувався строк виконання договору та його ціна. Станом на грудень 2024 року за договором сплачено понад 8,7 млрд гривень.

Крім того, Антимонопольним комітетом України встановлено, що 2 учасників тендеру на проведення будівництва (зокрема і переможець) ще у 2017 році узгоджували свої дії. Так, учасники тендеру користувались однією IP-адресою та одним пристроєм, комунікували між собою, залучали одну й ту саму уповноважену особу. 

Таким чином Антимонопольний комітет України дійшов висновку, що товариства, які брали участь у тендері, мають спільні інтереси та взаємозв’язки.

Ці товариства протягом 2022-2023 років намагались оскаржити рішення АКМУ в судах, однак суди всіх інстанцій відмовили у задоволенні цих вимог.

Зважаючи на всі ці факти та необхідність добудови мосту, що і надалі вимагатиме видатків з бюджету, Подільською окружною прокуратурою міста Києва подано до Господарського суду позов про визнання недійсним договору генпідряду між КП «Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд м. Києва» та приватним товариством, що будує міст з 2017 року.

На даний час Господарським судом міста Києва відкрито провадження у справі.

Support LB.ua

Зі свого боку зазначимо, що будівництво Подільського мосту в епоху мера Кличка стало пам'ятником корупції через численні кримінальні провадження щодо робіт на цьому об'єкті. Практично ексклюзивним підрядником КМДА на Подільському мосту 2017 року стало ТОВ «Еко-буд-трейд» (фірма, яку пов'язують з Денисом Комарницьким), ще в цінах того часу підприємство отримало замовлення ціною 6 млрд грн.

У 2021 році виявилося, що міст готовий не на 90 %, як раніше казали в ЗМІ міські чиновники, а на 60 %, тому вартість усього проєкту збільшили до 19,9 млрд грн (з попередніх 11,2 млрд грн). Зараз генпідрядником проєкту все ще лишається… «Еко-буд-трейд». «Автострада», яка зайшла на будівництво Подільського мосту 2023 року і таки зрушила проєкт з мертвої точки, є лише субпідрядником. Але оплату робіт отримує напряму від замовника. Співпраця цієї компанії з КМДА у справі мосту виявилася такою плідною, що 2024 року «Автострада» почала отримувати й інші масштабні підряди від Києва, найбільший з яких — будівництво метро на Виноградар вартістю 13,7 млрд грн.

Докладніше про це читайте у матеріалі LB.ua “Подільський міст у Києві «привідкрили». Як їде міст-довгобуд, чи врятує він лівий берег і коли запустять метро”.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram