"Укрзалізниця" повідомила, що має запасів дизельного пального лише на чотири доби. Компанія підписала два контракти на поставку 10 тис. тонн пального, але постачальники відмовляються його відвантажувати.
Про це йдеться у повідомленні компанії.
"Наразі проводиться робота щодо забезпечення стабільної роботи залізничного транспорту. "Укрзалізниця" контролює ситуацію та має чіткий план заходів для забезпечення необхідного обсягу пального найближчим часом", - запевнили в УЗ.
За трьома з чотирьох тендерів Prozorro щодо закупівлі контракти з переможцями не підписали через зростання цін майже на 15% з 23 700 грн за тонну до 27 200 грн, пише OBOZREVATEL.
Нагадаємо, що у 2017 році з пальним для УЗ склалася подібна ситуація. 2 вересня повідомили, шо його вистачить ще тільки на вісім днів. Нестача дизпалива на залізниці передусім була пов'язана з провалом "формульного тендеру" на закупівлю 90 тис. т дизельного палива, запланованого на 2 вересня. Тендер мав відбутися ще на початку року, однак за фактом вийшов на фінішну пряму лише в серпні і був оскаржений трейдерами в АМКУ.
"Укрзалізниця" є найбільшим споживачем дизельного палива в Україні. Річна потреба станом на 2017 рік становила 300-350 тис. т. Із 2015 компанія намагалася змінити систему закупівель, з квітня 2017 вона перейшла на закупівлі через систему ProZorro. Це дозволило знизити закупівельні ціни до ринкових, однак недосконалість тендерної документації дозволяла учасникам тендерів постійно блокувати торги.
У 2019 через блокування тендерів Антимонопольним комітетом "Укрзалізниця" змушена була купувати партію дизельного палива із застосуванням переговорної процедури. В "Укрзалізниці" були заблоковані всі тендери на закупівлю дизельного палива.