Економіст Олексій Кущ вважає, що продаж міжнародною групою «Інтерфінанс» дорожньо-будівельної компанії «Ростдорстрой» стала показником як у плані підходу до оцінки українських активів, так і якості інвестиційного середовища.
На думку аналітика, крім традиційних «болячок» у відносинах держави та бізнесу (надмірна бюрократія і відсутність захисту прав), проявилася проблема використання досудових розслідувань з метою інформаційних атак. Реєстрація кримінального провадження стає базою для спекуляцій у ЗМІ, а не для з'ясування правди.
У випадку з продажем «Ростдорстроя» Олександр Жуков і Олександр Рацкевич керувалися тим, що підприємство несе занадто багато репутаційних ризиків для їх групи компаній «Інтерфінанс» на світовій арені, ніж приносить їм дивіденди.
"У зв'язку з цим, такі органи, як НАБУ, повинні давати швидкі відповіді на виниклі підозри. Коли компанія виявляє бажання допомогти розібратися - активно користуватися цим. Тривалі досудові розслідування в Україні - це ерозія, яка роз'їдає економічну тканину. Вакуум правосуддя заповнюють інформаційні розслідування. В цьому випадку, очевидно, що їх метою була не сама компанія «Ростдорстрой», а мер Одеси Труханов", - написав на своїй сторінці в Фейсбуці Олексій Кущ.
Також аналітик підкреслив особливість продажу активів в умовах нестабільної макрофінансової ситуації. Оцінка бізнесу ґрунтується на двох критеріях: перший - вартість майна підприємства за вирахуванням боргів, а другий - можливість домогтися певних фінансових показників у процесі діяльності.
"З 2008 року «Ростдорстрой» уклав у системі держзакупівель більш ніж 300 угод на суму понад 10 млрд грн. Але це не означає, що інша компанія з аналогічним набором технічних можливостей змогла б те саме. Ось і виходить, що бізнес в Україні (за рідкісним винятком) зациклений на особистісних зв'язках, а не на системних методах управління й оцінці, і коштує рівно стільки, скільки «коштує», тобто ті гроші, на які більшою мірою розраховує покупець, а не продавець. Причому саме той покупець, який здатний забезпечити ефективність нових комерційних «ланцюжків»", - розповів Олексій Кущ.
Нагадаємо, що покупців на «Ростдорстрой» упродовж тривалого часу не вдавалося знайти. У зв'язку з цим колишні власники Жуков і Рацкевич пішли на угоду з топ-менеджерами дорожньої компанії Євгеном Коноваловим і Юрієм Шумахером. Останні отримали компанію у власність на умовах лізингу, а Жуков-Рацкевич у результаті можливість отримати більшу суму за «Ростдорстрой», ніж «чиста» вартість його ринкових активів, тобто техніки, обладнання, заводів і т.д.