У державному порту "Чорноморськ" скандал: його керівник Сергій Сєчкін відверто незаконними методами витісняє неугодні йому компанії. Він намагається не допустити до роботи буксири компанії P&O Maritime - дочки одного з найбільших портових операторів у світі DP World (ОАЕ). Безпрецедентний тиск чиниться не тільки на саму P&O Maritime Ukraine, а й на її клієнтів, пише "Дзеркало тижня".
30 травня велика агентська компанія "Старк Шиппінг" отримала від заступника директора з експлуатації ДП "Морський торговельний порт "Чорноморськ" повідомлення про розірвання договору про надання послуг плавзасобами портового флоту. До цього порт "Чорноморськ" фактично відмовив компанії в наданні обслуговування плавзасобами порту танкера із соняшниковою олією, який завели в "Чорноморськ" буксири P&O Ukraine.
Як пояснив представник компанії, через велике відхідне осідання танкера завантажувати його можна тільки із застосуванням понтонів між причалом і бортом судна. "Це стандартна практика. Але тут виявилося, що понтони нібито вивели на позаплановий ремонт, хоча три дні тому з ними все було гаразд", - розповіли в компанії.
У порту не завдали собі клопоту пояснити причини розірвання договору. А представник "Старк Шиппінг" гадає, що керівництво "Чорноморська" таким чином хоче сигналізувати ринку: співпраця з P&O Maritime обертається недобре.
За словами Михайла Соколова, директора P&O Ukraine, спочатку буксири компанії P&O Ukraine взагалі не пускали в "Чорноморськ". Співробітники АМПУ придумували для цього різні причини і запитували додаткові документи.
"Нам як провайдеру буксирних послуг світового рівня дуже неприємно усвідомлювати, що вибір нашої компанії клієнтами призводить до таких наслідків. Ми сподіваємося, що керівництво України дасть заслужену оцінку діям співробітників порту "Чорноморськ", - заявили в компанії.
Зараз буксирні послуги в "Чорноморську" надаються за досить дивною схемою. На балансі держпідприємства є 10 буксирів, з яких використовуються тільки 4.
У порту працює інша приватна компанія, яка зайняла нішу буксирного бізнесу. Ні вона сама, ні її клієнти труднощів не мають. Це при тому, що вона використовує державні буксири. За відсутності замовлень держава не отримує доходу, але відповідальна за всі витрати, пов'язані з експлуатацією суден.
Показово, що в.о. директора порту "Чорноморськ" Сергій Сєчкін перебуває в полі зору прокуратури. Ведеться досудове розслідування щодо ДП "Білгород-Дністровський морський торговельний порт", яке Сєчкін очолював раніше. У матеріалах справи - махінації, крадіжка майна порту, тиск на приватних стивідорів і інші злочини.
Компанія "Старк Шиппінг", заснована 2014 року, є одним з найбільших суднових агентів України. Вона надає послуги в усіх українських портах.
На початку 2018 року компанія P&O Maritime (Великобританія), яка входить до складу DP World (ОАЕ), придбала контроль в українській компанії LB Shipping, що надає буксирні послуги. У квітні LB Shipping була перейменована в P&O Maritime Ukraine.