Вантажна авіакомпанія "Волга-Днепр" і Військово-повітряні сили Росії хочуть організувати техобслуговування літаків Ан-124 "Руслан" в обхід їхнього українського розробника ДП "Антонов". Про це пише "Коммерсант" з посиланням на свої джерела на російському авіаринку.
Передбачається, що продовженням ресурсу і забезпеченням життєвого циклу літаків може зайнятися КБ Ільюшина.
За умовами "Антонова", процедура продовження ресурсу Ан-124 має проводитися кожні 4 тис. льотних годин, причому функцію супроводу експлуатації виконує тільки "Антонов" за участю ульяновського "Авиастар-СП" (виконує техобслуговування і ремонт Ан-124, випущених на ульяновському заводі). Однак це утруднено через напружені відносини між країнами.
Джерела видання кажуть, що методологією огляду літака і повною документацією володіє тільки розробник. Під час внесення змін російською стороною "Антонов" матиме право заборонити експлуатацію цих судів за межами РФ. "Суперечок з "Антоновим" уникнути не вдасться, але і Москва має інструменти тиску. Наприклад, український "Мотор Січ" проводить ремоторизацію вертольотів Мі-2 та Мі-8 без участі російських розробників", - наголошується в публікації.
Нагадаємо, що "Волга-Днепр" - найбільший оператор Ан-124-100, який використовує їх для чартерних вантажоперевезень. Також "Руслани" використовує російська армія у парку 224-го льотного загону.
Літаки "Руслан" не збирають з 2004 року. При цьому попит на них у світі, за деякими оцінками, може сягати 260 машин. Наприкінці 2013 року Україна і Росія підписали угоду про держпідтримку відновлення серійного виробництва літаків Ан-124 з двигуном Д-18Т і їхніх модифікацій.
Однак збройна агресія Росії проти України поставила хрест на цих планах.