ГоловнаЕкономікаДержава

ФДМ виступив проти здавання доріг і портів у концесію за старими правилами

ФДМ виступив проти здавання доріг і портів у концесію за старими правилами
Фото: sfs.gov.ua

Фонд держмайна України (ФДМ) виступає за єдиний закон "Про концесію" для об'єктів водного, дорожнього і повітряного транспорту.

Про це заявив голова фонду Ігор Білоус, коментуючи можливу спробу Мінінфраструктури провести концесію за старим законодавством.

"Я не знаю, що вони там роблять, тому що вони не завжди з нами радяться. На сьогодні вони не можуть за старим законом "Про концесію" віддати об'єкти. За це ніхто не проголосує і це буде фактично "зрада", - пояснив голова ФДМУ.

Білоус також висловив упевненість в тому, що Україна не здатна повторити досвід тих країн, які зберегли морські порти у держвласності і сьогодні ефективно ними керують. "У нас це не виходить. А, оскільки, у нас це не виходить і багато де в світі це не виходить, як ви розумієте, то Сингапур і порт Гамбурга - це виключення", - впевнений чиновник.

Економіст Михайло Борисов, викладач Одеського національного університету ім.І.Мечникова, впевнений у протилежному. За його словами, будь-який порт - це підприємство, яке не може не приносити прибуток. А бажання Кабміну спішно передати всі 13 морпортів у приватні руки експерт пояснив невпевненістю чиновників у завтрашньому дні і бажанням "урвати", поки влада в руках.

"Ніхто з них не впевнений, скільки вони протримаються - чи будуть дострокові вибори в Раду, чи не трапляться дострокові перевибори президента тощо. Вони усі "тимчасові виконавці" і розуміють, що через рік їх уже тут не буде. Звідси - бажання якомога швидше, покласти гроші собі в кишеню за здавання портів у концесію. Тому що, коли порт працює на державу, то таких грошей вони собі в кишеню не покладуть", - зазначив Борисов.

Він додав, що небажання налагодити ефективну роботу держпідприємств штучне і вигідне тим, хто лобіює якнайшвидший продаж або концесію цих об'єктів. Економіст звернув увагу на адміністрацію морпортів України, у складі якої сьогодні працює понад 1200 працівників, які отримують найвищу зарплату у галузі.

"У нас така величезна адміністрація морпортів і якщо це зайва надбудова, то їх треба всіх звільнити, якщо вони не здатні налагодити роботу портів. Навіщо вони там потрібні? У нас олігархічна економіка наскрізь просякнута корупцією. І в таких умовах здавати в концесію або приватизувати - це злочин проти України", - підкреслив експерт.

Борисов розкритикував намір Мінінфраструктури одним із перших віддати в концесію єдиний глибоководний порт України - МТП "Южний", у який держава досі вкладає сотні мільйонів гривень, не дивлячись на плани віддати порт концесіонеру. Зокрема, нещодавно в порт придбали сучасні крани вартістю 400 млн. грн.

"В умовах, коли в країні немає грошей на підвищення зарплат і пенсій - вчителям, лікарям не можуть підняти зарплату, вкладати такі гроші в порт для того, щоб його потім здати в концесію, - зрада та злочин. Я так розумію, що є певна домовленість між адміністрацією портів, Мінінфраструктури і майбутнім приватизатором або концесіонером, щоб зараз у порт вкласти держкошти. "Южний" і так у нас найкращий порт. Але користуватися всім цим будуть якісь приватні компанії", - резюмував Борисов.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram