Виступаючи під час дискусії, я наголосив, що: «тільки небажання «конкуренції» з боку держави була найсерйознішою перешкодою на шляху випуску гривневих облігацій МФО. Але оскільки справи в економіці вельми складні: проблеми ліквідності в банківській системі України, відтік іноземних інвестицій і зниження довіри до гривні, то переваги від рішення МФО працювати з гривнею стали більш вагомими, ніж «боязнь» влади. Попит на довготермінові проектні позики в Україні є величезний, адже позичальники матимуть змогу отримувати недороге фінансування в гривні, що створить конкуренцію на ринку кредитування і, дуже ймовірно, призведе до зниження відсоткових ставок на ринку. Окрім того саме довготермінові ресурси дають можливість модернізувати український реальний сектор».
Комітет 12-ма голосами «за» рекомендував підтримати проект у другому читанні та в цілому як Закон.
Другим питанням був розгляд проекту Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо емісії цінних паперів» (р.№ 2072, від 23.01.2013р.). Розробник, Кабінет Міністрів України, «в особі» Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку підготував, на мою думку, неякісно підготовлений документ.
В ході обговорення я та мої опозиційні колеги озвучили численні зауваження, починаючи від некоректної назви проекту Закону, невдалого терміну «корпоративні облігації, некоректного їх поділу на «інфраструктурні та біржові» і багато іншого. Більше того, є багато заінтересованих органів серед органів державної влади, як от: Мінфін, Мінеконом розвитку і торгівлі, Мінінфраструктури, НБУ, Антимонопольний комітет, чию позицію мені як Народному депутату взагалі не зрозуміло, адже вони навіть не вважали за потрібне надати членам профільного Комітету ВРУ свої офіційні висновки…
Незважаючи на те, що 9-ма голосами «за» Комітет підтримав даний проект закону і рекомендував ухвалити його у першому читанні, я певен, що в сесійному залі опозиційні сили не допустять його прийняття!
«На десерт» заслухали інформацію Голови Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку Тевелєва Д.М. про роботу комісії за 2012 рік, основні напрями роботи у 2013 році. Запитав з цікавості:
- Чому обсяг торгів акцій в Україні падає (частка акцій у структурі видів фінансових інструментів за результатами 2012 року склала лише 23,5%)?
- Чому середній розмір накладеного штрафу за розглядом справ про правопорушення на ринку цінних паперів такий низький (2010р. – 10662грн.; 2011р. – 10413грн.; 2012р. – 7822грн.)? І з чим пов’язана тенденція до зниження?
- Чому такий низький рівень сплачених штрафів: у 2012 році накладено штрафів на суму 48,79 млн.грн., а сплачено… 3,22 млн.грн., що складає лише 6,5%?
Відповіді (зізнаюсь, очікувано) отримав загальні, в стилі: «Нацкомісія недофінансувана, немає коштів на судову діяльність», і таке інше. Проте, на мою думку, важливо, що голова Комісії зрозумів, а з ним, повірте, і інші представники Міністерств та Центральних органів виконавчої влади, що будь-яка взаємодія з профільним Комітетом ВРУ 7 скликання, вже не буде формальністю, як раніше, а вимагатиме всього їх професіоналізму!
Далі буде…