Комунальне здирництво на лічильниках води

У злиденному житті більшості українців, попри цинічні фантазії влади про якесь «покращення», доводиться рахувати кожну копійку. Звичайна собі сплата за комунальні послуги для багатьох родин є важким тягарем. А деякі викрутаси постачальників цих послуг роблять ситуацію зовсім нестерпною.

Комунальне здирництво на лічильниках води
Фото: Макс Левин

Днями до моєї депутатської приймальні, що на вулиці Коперника, 23 у Шевченківському районі Києва звернулись кияни зі скаргою на дії комунального підприємства «Центр обслуговування споживачів Шевченківського району», яке, серед іншого, є виконавцем комунальних послуг із забезпечення мешканців столиці холодною та гарячою водою. Це підприємство надіслало споживачам вимогу надати документальне підтвердження проведення повірки лічильників води. В іншому випадку загрожує переведенням на нормативні розрахунки – тобто, за воду доведеться платити в кілька разів більше. Людям пропонують самостійно знаходити виконавців, що демонтують лічильники, проведуть належну повірку та знову встановлять їх.

Як правило, в квартирі два лічильники – холодної та гарячої води. Монтаж і демонтаж одного коштує приблизно 200 гривень, повірка – ще до 100 гривень. Отже, за повірку двох лічильників доведеться викласти 600 гривень. Далеко не кожен може легко викласти таку суму. Для пенсіонера, наприклад, це левова доля пенсії, а ще треба чимось харчуватися, платити за квартиру...

Відповідно до частини третьої статті 28 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» порядок подання фізичними особами, що не є суб'єктами підприємницької діяльності, – власниками засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань якими використовуються для здійснення розрахунків за спожиті для побутових потреб електричну і теплову енергію, газ і воду) на періодичну повірку цих засобів та оплати за роботи, пов'язані з повіркою, встановлюється Кабінетом Міністрів України. Періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) зазначених засобів вимірювальної техніки здійснюються за рахунок підприємств і організацій, які надають послуги з електро-, тепло-, газо- і водопостачання.

Хоча в законі чітко сказано, що повірка має здійснюватись за кошти постачальника комунальних послуг, антинародна влада та її кишенькове правосуддя зуміли перекрутити цю норму. Кабінет Міністрів України постановою № 869 від 01.06.2011 р. встановив, що проведення періодичної повірки, обслуговування і ремонту квартирних засобів обліку води та теплової енергії, в тому числі їх демонтажу, транспортування та монтажу після повірки здійснюється за рахунок виконавця зазначених послуг, а витрати, понесені виконавцем, включаються у тариф на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та сплачуються споживачем щомісячно. Спочатку цю казуїстику було перекреслено справедливими судовими рішеннями, але 7 лютого 2013 року Вищий адміністративний суд України узаконив тарифну маніпуляцію кабміну. Оцініть шулерську майстерність. Людям сказали: так, по закону за повірку має платити постачальник, а не споживач, і постачальник заплатить, однак ви все одно будете зобов’язані платити за повірку постачальнику в складі тарифу! Подібні фокуси можливі тільки в країні, де всі звикли, що закони не захищають людей та слугують лише інтересам владного здирництва.

Столичне ж комунальне підприємство, на відміну від Кабміну, вирішило навіть не робити вигляд, ніби виконує закон. Дійсно, навіщо когось дурити? Будемо відверті: здирництво є здирництво. І почали розсилати споживачам свої протиправні цидулки.

Звісно, люди скаржаться в усі інстанції на таке неподобство. І тут вступає в дію неперевершена за своїм цинізмом машина бюрократичної безвідповідальності. Людям пишуть, що питання порядку повірки та її оплати «законодавчо не врегульоване», тому вони мають бути крайніми і організувати повірку самі за власні кошти. А хто винен у «неврегульованості питання»? Звісно ж, Кабінет Міністрів України, що всупереч ч. 3 ст. 28 ЗУ «Про метрологію та метрологічну діяльність» не визначив порядок проведення та оплати повірки.

Це – остання крапля у морі беззаконня, в якому зараз тоне Україна. Чаша терпіння переповнюється, лічильник гніву зашкалює. На захист прав споживачів комунальних послуг мною направлено відповідні звернення Генеральному прокурору України В. Пшонці та Прем’єр-міністру України М. Азарову. У разі, якщо влада не покладе край знущанню над громадянами, буду ставити питання про особисту відповідальність цих вищих посадових осіб за бюрократичну канитель навколо елементарної процедури.

P. S. Масові звернення громадян до депутатів з зазначеної проблеми вказують на те, що це біда не тільки киян, а і людей з усіх регіонів України.

Андрій Павловський Андрій Павловський , Експерт з питань соціальної політики
Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram