Керівництво соціальної мережі Facebook з'ясувало, що протягом майже двох років фейкові облікові записи, ймовірно пов'язані з Росією, купували політичну рекламу в соцмережі на десятки тисяч доларів.
Про це йдеться в повідомленні Facebook за підсумками розслідування можливого втручання Росії в президентські вибори, передає Бі-бі-сі.
Ще в січні цього року, пише Washington Post, спецслужби США стверджували, що Росія допомогла Дональду Трампу перемогти на виборах, зокрема, через поширення в соціальних мережах неправдивої інформації з метою вплинути на громадську думку.
Росія послідовно заперечує факт втручання в американські вибори.
"Виникає питання: чи існує зв'язок між спробами Росії (вплинути на американські вибори, - ред.) і оголошеннями, купленими на Facebook. Це серйозні претензії, і ми аналізували цілу низку дій на нашій платформі, щоб зрозуміти, що сталося", - пише глава служби безпеки соцмережі Алекс Стеймос.
За його даними, внаслідок аналізу операцій з придбання рекламних площ з'ясувалося, що від червня 2015 по травень 2017 року близько 100 тис. доларів було витрачено на приблизно 3 тис. оголошень, пов'язаних із 470 фейковими акаунтами і сторінками.
"Наші аналітики вважають, що ці облікові записи та сторінки пов'язані одне з одним і управлялися з Росії", - зазначає Стеймос.
У переважній більшості оголошень не було конкретних відсилань до президентських виборів чи кандидатів, що брали участь у перегонах. У них здебільшого порушувалися такі теми, як дозвіл на носіння зброї і побоювання з приводу імміграційної політики, а також права секс-меншин і расова дискримінація.
"Є всі підстави вважати, що деякі акаунти безпосередньо пов'язані з фабрикою тролів у Санкт-Петербурзі, яка сама себе називає Агентством з вивчення інтернету, однак у нас немає можливості незалежно це підтвердити", - цитує Washington Post одного з керівників Facebook.
Оскільки подібні дії порушують правила соцмережі, всі виявлені фейковий облікові записи були заблоковані. При цьому Facebook відмовився оприлюднити зміст реклами та дані користувачів, які її розміщували, пославшись на власну політику про нерозголошення інформації, а також на федеральний закон США.
Експерти відзначають, що 100 тис. доларів - невелика сума в масштабах вартості всієї кампанії, однак той факт, що деякі російські структури взялися за поширення політичних сигналів, наводить, як вони вважають, на думку, що їх консультував хтось у США.
Нагадаємо, за даними Департаменту нацбезпеки США, російські хакери втручалися у виборчі системи 21 штату.