Вчені зі Стенфордського університету запропонували спосіб підсвідомо запам'ятовувати інформацію так, щоб її не можна було передати іншій особі навіть під загрозою "останнього аргументу криптоаналізу".
Автори дослідження створили комп'ютерну гру, в якій добровольці повинні були не давати впасти об'єктам, які випадково з'являються на екрані. Для цього потрібно було натискати ту клавішу на клавіатурі, яка відповідала одному з шести місць, де з'являлися об'єкти. Зовні гра нагадувала радянську переносну консоль "Ну, постривай!".
Послідовність появи об'єктів, яка здається випадковою, повторювалася більше ніж сто разів протягом 30-45 хвилин гри. Добровольці, самі того не підозрюючи, запам'ятовували цю послідовність - через два тижні після експерименту вони справлялися з грою набагато краще, якщо послідовність була тією самою.
Дослідники показали, що таке навчання можна застосувати для аутентифікації в якості заміни запам'ятовування пароля. Теоретичні шанси випадкового підбору використаної послідовності (30 кроків по шість варіантів) виявилися дуже низькими.
Основна перевага запропонованого способу аутентифікації - неможливість передачі пароля іншій особі. Незважаючи на те, що мозок добровольців зберігав інформацію про послідовність, самі вони не могли її відтворити. Таким чином такий спосіб аутентифікації нагадує біометрію. На відміну від останньої, він істотно більш гнучкий і дозволяє замінити скомпрометований ключ на новий. Для цього достатньо просто провести нове навчання.