Учорашнє Гран-прі Японії не принесло позитивних емоцій учасникам: успіх Льюїса Хемілтона, якому вперше скорилася Сузука, опинився на другому плані через моторошну аварію Жуля Б'янкі.
Етапу з такою кінцівкою у «Формулі-1» не було більш ніж п'ять років - з липня 2009 року, коли в Угорщині важку травму голови отримав Феліпе Масса. Після багатотижневого лікування мужньому бразильцеві вдалося повернутися в професію. Хочеться сподіватися, що така сама доля очікує Б'янкі, чия аварія залишилася за кадром, але, судячи з усього, була ще страшнішою.
Через мінливі погодні умови нікому з претендентів на перемогу не вдалося рівно провести два вирішальні дні Гран-прі, причому зміна співвідношення сил усередині пар пілотів зачепила майже всі команди. Своєрідним барометром тут виявився домінантний Mercedes, чиї гонщики в неділю порівняно із суботою здійснили рокіровку. У кваліфікації цього разу був першим Росберг, але тільки для того, щоб наступного дня визнати очевидний факт: на мокрій трасі Хемілтон поки що таки швидший.
На дощових шинах німцеві ще вдавалося утримувати напарника за собою і навіть створити невеликий просвіт, але потім керованість Mercedes під шостим номером радикально погіршилася. Слідом за переходом на проміжний тип покришок болід володаря поула став украй нестійким на поворотах, і м'ясоїдний Льюїс відчув запах здобичі навіть на відстані. Ближче до середини гонки британець пресингував напарника в районі десятка кіл, з кожним метром присуваючись до нього все ближче. Ніко досить довго тримався, але в підсумку піддався натиску. Наприкінці 28 кола він захопився обороною і на стартовій прямій пішов праворуч, забувши, що нічого, окрім води, там немає. Хемілтон впевнено вийшов уперед, дозволивши начальнику Mercedes Тото Вольффу і консультанту Нікі Лауді перевести подих. Оскільки Росберг під дощем так і не знайшов оптимального темпу, керівництву німецької стайні більше не довелося хвилюватися за можливе зіткнення своїх пілотів.
На жаль, у відносно спокійному стані Вольфф і Лауда перебували недовго: страшна аварія Б'янкі на 42 колі шокувала не тільки їх. Француз, який утратив керування через різке посилення дощу, врізався в евакуатор, що відвозив у бокси розбитий на тому самому місці Sauber Адріана Сутіла, і отримав важку травму голови. Призери Гран-прі Японії піднялися на подіум без блиску в очах.
Перемога, яку за Льюїсом закріпило дострокове закінчення етапу, стала для британця вже тридцятою в кар'єрі, а в особистому заліку від Росберга його тепер відокремлюють 10 очок.
Гран-прі Японії:
Пілот |
Команда |
Час |
|
1. |
Л. Хемілтон |
Mercedes |
1:51:43.021 |
2. |
Н. Росберг |
Mercedes |
+ 9.180 |
3. |
С. Феттель |
Red Bull |
+ 29.122 |
4. |
Д. Ріккардо |
Red Bull |
+ 38.818 |
5. |
Дж. Баттон |
McLaren |
+ 1:07.550 |
6. |
В. Боттас |
Williams |
+ 1:53.773 |
7. |
Ф. Масса |
Williams |
+ 1:55.126 |
8. |
Н. Хюлькенберг |
Force India |
+ 1:55.948 |
9. |
Ж.-Е. Верн |
Toro Rosso |
+ 2:07.638 |
10. |
С. Перес |
Force India |
+ 1 коло |
11. |
Д. Квят |
Toro Rosso |
+ 1 коло |
12. |
К. Райкконен |
Ferrari |
+ 1 коло |
Особистий залік:
1. |
Л. Хемілтон |
Mercedes AMG |
266 |
2. |
Н. Росберг |
Mercedes AMG |
256 |
3. |
Д. Ріккардо |
Red Bull Racing |
193 |
4. |
С. Феттель |
Red Bull Racing |
139 |
5. |
Ф. Алонсо |
Scuderia Ferrari |
133 |
6. |
В. Боттас |
Williams Martini Racing |
130 |
7. |
Дж. Баттон |
McLaren Mercedes |
82 |
8. |
Н. Хюлькенберг |
Sahara Force India F1 Team |
76 |
9. |
Ф. Масса |
Williams Martini Racing |
71 |
Кубок конструкторів:
1. |
Mercedes AMG |
522 |
2. |
Red Bull Racing |
332 |
3. |
Williams Martini Racing |
201 |
4. |
Scuderia Ferrari |
178 |
5. |
Sahara Force India F1 Team |
122 |
6. |
McLaren Mercedes |
121 |