ГоловнаСпорт

Хемілтон уперше підкорив Гран-прі Японії

Жахлива аварія Б'янкі затьмарила тріумф Льюїса

Хемілтон уперше підкорив Гран-прі Японії
Фото: EPA/UPG

Учорашнє Гран-прі Японії не принесло позитивних емоцій учасникам: успіх Льюїса Хемілтона, якому вперше скорилася Сузука, опинився на другому плані через моторошну аварію Жуля Б'янкі.

Етапу з такою кінцівкою у «Формулі-1» не було більш ніж п'ять років - з липня 2009 року, коли в Угорщині важку травму голови отримав Феліпе Масса. Після багатотижневого лікування мужньому бразильцеві вдалося повернутися в професію. Хочеться сподіватися, що така сама доля очікує Б'янкі, чия аварія залишилася за кадром, але, судячи з усього, була ще страшнішою.

Через мінливі погодні умови нікому з претендентів на перемогу не вдалося рівно провести два вирішальні дні Гран-прі, причому зміна співвідношення сил усередині пар пілотів зачепила майже всі команди. Своєрідним барометром тут виявився домінантний Mercedes, чиї гонщики в неділю порівняно із суботою здійснили рокіровку. У кваліфікації цього разу був першим Росберг, але тільки для того, щоб наступного дня визнати очевидний факт: на мокрій трасі Хемілтон поки що таки швидший.

На дощових шинах німцеві ще вдавалося утримувати напарника за собою і навіть створити невеликий просвіт, але потім керованість Mercedes під шостим номером радикально погіршилася. Слідом за переходом на проміжний тип покришок болід володаря поула став украй нестійким на поворотах, і м'ясоїдний Льюїс відчув запах здобичі навіть на відстані. Ближче до середини гонки британець пресингував напарника в районі десятка кіл, з кожним метром присуваючись до нього все ближче. Ніко досить довго тримався, але в підсумку піддався натиску. Наприкінці 28 кола він захопився обороною і на стартовій прямій пішов праворуч, забувши, що нічого, окрім води, там немає. Хемілтон впевнено вийшов уперед, дозволивши начальнику Mercedes Тото Вольффу і консультанту Нікі Лауді перевести подих. Оскільки Росберг під дощем так і не знайшов оптимального темпу, керівництву німецької стайні більше не довелося хвилюватися за можливе зіткнення своїх пілотів.

На жаль, у відносно спокійному стані Вольфф і Лауда перебували недовго: страшна аварія Б'янкі на 42 колі шокувала не тільки їх. Француз, який утратив керування через різке посилення дощу, врізався в евакуатор, що відвозив у бокси розбитий на тому самому місці Sauber Адріана Сутіла, і отримав важку травму голови. Призери Гран-прі Японії піднялися на подіум без блиску в очах.

Перемога, яку за Льюїсом закріпило дострокове закінчення етапу, стала для британця вже тридцятою в кар'єрі, а в особистому заліку від Росберга його тепер відокремлюють 10 очок.

Гран-прі Японії:

Пілот

Команда

Час

1.

Л. Хемілтон

Mercedes

1:51:43.021

2.

Н. Росберг

Mercedes

+ 9.180

3.

С. Феттель

Red Bull

+ 29.122

4.

Д. Ріккардо

Red Bull

+ 38.818

5.

Дж. Баттон

McLaren

+ 1:07.550

6.

В. Боттас

Williams

+ 1:53.773

7.

Ф. Масса

Williams

+ 1:55.126

8.

Н. Хюлькенберг

Force India

+ 1:55.948

9.

Ж.-Е. Верн

Toro Rosso

+ 2:07.638

10.

С. Перес

Force India

+ 1 коло

11.

Д. Квят

Toro Rosso

+ 1 коло

12.

К. Райкконен

Ferrari

+ 1 коло

Особистий залік:

1.

Л. Хемілтон

Mercedes AMG

266

2.

Н. Росберг

Mercedes AMG

256

3.

Д. Ріккардо

Red Bull Racing

193

4.

С. Феттель

Red Bull Racing

139

5.

Ф. Алонсо

Scuderia Ferrari

133

6.

В. Боттас

Williams Martini Racing

130

7.

Дж. Баттон

McLaren Mercedes

82

8.

Н. Хюлькенберг

Sahara Force India F1 Team

76

9.

Ф. Масса

Williams Martini Racing

71

Кубок конструкторів:

1.

Mercedes AMG

522

2.

Red Bull Racing

332

3.

Williams Martini Racing

201

4.

Scuderia Ferrari

178

5.

Sahara Force India F1 Team

122

6.

McLaren Mercedes

121

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram