Кабінет Міністрів на засіданні в середу схвалив Національну транспортну стратегію на період до 2030 року під назвою Drive Ukraine 2030.
Голова міністерства Володимир Омелян назвав стратегію програмним документом, що визначає розвиток транспортної й інфраструктурної галузей на найближчі 12 років, повідомляють на сайті Міністерства інфраструктури. Там також оприлюднено слайд-презентацію документа.
Так, до 2030 року заплановано побудувати 10 автобанів, причому будівництво першої концесійної дороги може початися 2019 року. Першим автобаном повинна стати дорога Київ - Біла Церква. Пріоритетним визначено будівництво автобанів із Сум, Харкова, Дніпра, Луганська, Донецька, Одеси та Миколаєва в напрямку країн Євросоюзу.
У стратегії також передбачено, що в Україні зникнуть маршрутки, замість яких з'являться неолайнери.
Кількість робочих аеропортів повинна зрости з 19 до 50, при цьому частка лоукостерів в авіаперевезеннях повинна перевищувати 50%.
У сфері залізничного транспорту заплановано замінити всі локомотиви і вагони, а середню швидкість збільшити до 150 км на годину. Передбачено будівництво євроколії Київ - Одеса, Київ - Львів, Київ - Харків, Київ - Дніпро. При цьому "Укрзалізниця" повинна увійти до п'ятірки кращих залізничних операторів світу за фінансовими показниками і вийти на світові біржі. Мінінфраструктури також поставило собі за мету зробити Україну хабом між Європою й Азією у вантажоперевезення.
Частка "Укрпошти" на ринку поштових послуг повинна перевищувати 70%.
За задумом МІУ, п'ять з 11 глобальних гілок надшвидкісного наземного транспорту ("гіперлуп") пройдуть через територію України.
Усього в транспортну галузь заплановано залучити 60 млрд доларів інвестицій.
До 2030 року частка електрокарів у продажу автомобілів повинна перевищувати 50%. В Україні повинні з'явитися два заводи з виробництва електрокарів.
На останньому слайді презентації зображено Ілона Маска, його фото супроводжується словами "Інфраструктура об'єднує".
Нагадаємо, в лютому Омелян заявив, що в Україні будуть розробляти власний варіант Hyperloop, який буде називатися HypeUA.
За словами міністра, на відпрацювання технології потрібно 2-3 роки, а тестовий майданчик у Дніпрі потрібен для того, щоб пізніше можна було почати переговори з Ілоном Маском.
Український інститут майбутнього, заявлений серед учасників проекту, повідомив, що будівництво "гіперлупа" з Києва в Одесу обійдеться в 3,6 млрд доларів. Для окупності проекту вартість квитка повинна становити 518 гривень за одним розрахунками або 4384 гривні за іншими.
Hyperloop - це проект вакуумного надшвидкісного потяга, який розробляє американський бізнесмен Ілон Маск.