Державна авіаційна служба України запропонувала ввести реєстрацію всіх безпілотних повітряних суден (БПС), що мають масу понад 250 грамів.
Про це йдеться в концепції регулювання напряму безпілотних повітряних суден, пише Інтерфакс-Україна.
Державіаслужба пропонує два види класифікації безпілотників. Перший - за максимальною злітною масою. Запропоновано ввести чотири класи: нульовий - до 250 г, перший - від 250 г до 20 кг, другий - від 20 до 150 кг і третій - понад 150 кг.
Другий вид класифікації - за типом управління. Він вводить три класи: клас "А" - ручне візуальне управління, "В" - ручне інструментальне і "С" - автономне.
Для нульового класу безпілотників концепція не передбачає реєстрації, але кожен пілот або власник, оператор БПС повинен неухильно дотримуватися правил безпечного використання такого повітряного судна.
Для першого класу безпілотників, наймасовішого розглянутого в цій концепції, запропонована реєстрація через інтернет. Для некомерційних безпілотників пропонують не встановлювати спеціальні вимоги до дистанційного пілотування - необхідно лише пройти освітню програму і онлайн-тест. Для управління комерційним безпілотником першого класу пілот повинен отримати сертифікат після навчання. Крім того, польоти некомерційного безпілотника першого класу повинні здійснюватися в межах візуального контакту або на постійному зв'язку зі спостерігачем, виключно вдень на висоті до 120 м і в радіусі 500 м. Для комерційного безпілотника запропоновано встановити ті самі правила, а в майбутньому - отримання дозволу на використання БПС.
Серед загальних вимог до наймасовішого - першого класу БПС: використання тільки в умовах прямого візуального контакту дистанційного пілота або візуального спостерігача, який повинен бути задіяний під час польоту, якщо дистанційний пілот не в змозі візуально контролювати судно; максимальна швидкість польоту - 150 км/год; максимальна висота польоту - 120 м над рівнем землі і 500 м від дистанційного пілота, за відсутності спостерігача.
Безпілотники першого класу запропоновано заборонити використовувати у 8-кілометровій зоні від периметра аеропорту і в заборонених зонах; польоти не повинні відбуватися над людьми, крім пілота і спостерігача, виконуватися вони повинні тільки у світлий час.
Для другого класу безпілотників запропоновано встановити обов'язкову реєстрацію безпосередньо в Державіаслужбі, сертифікацію типу, дотримання вимогу льотної придатності, отримання сертифіката експлуатанта.
Для найбільших безпілотників - третього класу - будуть установлені вимоги, як і для пілотованих повітряних суден.