Національна суспільна телекомпанія України планує з часом запустити власну систему вимірювання телевізійних рейтингів. Про це в інтерв'ю програмі "Лівий берег з Сонею Кошкіною" розповів голова НСТУ Зураб Аласанія.
"Якщо ходити по болоту - то в чоботях, нічого не вдієш. За перші три роки я зробив свої висновки, саме тому сьогодні управління розбито, скажімо так, на дві частини - реформаторську і рейтингову. Чітко визначено три напрямки, де люди будуть займатися виключно творчістю, і творчістю саме розважальною. Я буду заплющувати очі і стежити тільки за дотриманням зовсім виключних речей, усе інше - справа вільна. Люди повинні зробити так, щоб у каналу з'явився рейтинг, виграти нам час", - зазначив Аласанія. За його словами, цей процес займе близько року:
"Ну, якщо року на це не вистачить, то я нічого тоді не розумію на цьому ринку. У мене, правда, є питання до замірника - він у нас один - Nielsen - і вже сам цей факт мене бентежить. Я не наїжджаю на Nielsen, але все ж", - заявив голова телекомпанії.
Власна служба телеканалу, за його словами, буде проводити стандартні заміри з вибіркою 1200 і більше на регулярній основі для всіх каналів, які входять у НСТУ.
"Як виходити із цим на ринок, я не знаю. Вимірювати цей ринок не збираюся. Ба більше, і від Nielsen відмовлятися ми не будемо до тих пір, поки в нас є реклама, а вона незабаром може зникнути, скорочуючись, відповідно до закону, з кожним роком на 2%. Мірятимемо (рейтинги - ред.) і так, і так. Чоботи на нас у цьому болоті будуть, але й парасолька не завадить. З одного боку, заміряємо емоції, з іншого - довіру (до телеканалу - ред.). Скажу відверто, рівень довіри до новин «Першого національного», як не дивно, досить високий - до 47%. Інша річ, що його дивляться 2%, а це зовсім невелика кількість населення. Важлива ремарка: заміри роблять у великих містах, оскільки там є гроші. А більша частина нашої аудиторії не живе у великих містах, тому ця практика хибна", - вважає Аласанія.
При цьому він додає, що перші такі заміри з Gemius були проведені за рахунок Ради Європи, яка готова спонсорувати такі експерименти. "Тим більше, що вони через таке пройшли давно: голландці, наприклад, мають дві служби - той самий Nielsen і власну соціологію. Спробуємо. Це досить весело. Виринають дуже несподівані речі - кого слухають, кому вірять, скільки слухають і коли", - розповів голова НСТУ.
"Так, ми поза грою. Але ми можемо бути еталоном. Я бачу, як реагують щоразу комерційні канали, і розумію, наскільки все прикро. Але хіба вам не хотілося б, щоб у країні був еталон, не конкурентний, але еталон?" - зазначив Аласанія, додавши, що НСТУ обов'язково стане еталоном: "Наша перевага якраз у незалежності. Як можна не бути еталоном, коли ти не зацікавлений в інформації, а даєш ту, яка є?"
Докладно про це читайте в повному тексті інтерв'ю "Зураб Аласанія: «Можливостей красти було багато, і вони досі зберігаються»".