Верховна Рада створила державний дорожній фонд у складі спеціального фонду державного бюджету.
За прийняття законопроекту №4014а в другому читанні і в цілому проголосували 248 депутатів.
Один з авторів законопроекту Ярослав Дубневич у своєму блозі на LB.ua писав, що кошти від сплати акцизів на нафтопродукти та інших податків і зборів, які повинні витрачатися на українські дороги, будуть надходити безпосередньо в дорожній фонд, а не в бюджет, оскільки, за усталеною практикою, зараз велика частина цих грошей витрачається не на дороги місцевого і державного значення, а на поточні потреби.
За підрахунками авторів документа, якщо всі ці профільні податки і збори будуть спрямовуватися безпосередньо в дорожній фонд, то його бюджет становитиме від 30 до 40 млрд гривень на рік.
Згідно з текстом законопроекту, в дорожній фонд підуть акцизний податок із вироблених в Україні та ввезених на її митну територію підакцизних нафтопродуктів і транспортних засобів; ввізне мито на нафтопродукти і транспортні засоби та шини до них; плата за проїзд автомобільними дорогами; концесійні платежі.
Щоб не допустити розбалансування загального фонду держбюджету, прийнято рішення відтермінувати набуття чинності закону №4015а з 2017-го на 2018 рік і передбачити перехідний період наповнення фонду, встановивши, що його наповнення за рахунок акцизних податків і ввізного мита зараховуються у 2018 році - 50%, у 2019 році - 75% і з 2020 року - 100%.
60% коштів державного дорожнього фонду спрямовуватимуть на будівництво, реконструкцію, ремонт і утримання автодоріг загального користування державного значення, 35% - на дороги місцевого значення, 5% - на фінансування безпеки дорожнього руху.