Українські силовики не завжди затримують в українських портах судна, які незаконно відвідували Крим. Про це пише журналіст-розслідувач Максим Кицюк у статті "Торгівля з окупованим Кримом. Україна не пасе задніх".
За два з гаком роки після захоплення Криму Росією українські правоохоронці затримали лише чотири судна, які незаконно заходили в порти Криму. Всього в портах півострова за цей час було зафіксовано понад 600 плавзасобів, у тому числі 260 іноземних торгових суден.
Українські правоохоронці могли затримати набагато більше суден-порушників. Наприклад, судно General заходило в Севастополь у грудні 2015 року, пізніше відвідувало український порт Рені 15 травня і 8 червня 2016 року. Його так і не було арештовано. Інший приклад - судно Acorus, яке згідно з реєстром Equasis належить українській компанії ТзОВ "ДонбасТранзитСервіс". Судно незаконно побувало в Керчі у вересні 2014 року, стверджує автор журналістського розслідування. 26 серпня 2016 року судно прибуло до Маріуполя і не було арештоване. (LB.ua зв'язався з представником компанії ТзОВ "ДонбасТранзитСервіс" Владиславом Крохмальним, який заявив, що судно лише проходило Керченську протоку, але в сам порт Керч не заходило).
Раніше журналісти розкрили схему поставки сировини для кримського заводу українського бізнесмена Дмитра Фірташа морем через порти півострова. А у відеоблозі "Швидкий розбір: бізнес важливіший за санкції?" журналіст Андрій Яницький висловив підозру, що український бізнесмен Рінат Ахметов продовжує контролювати порт "Авліта" в Севастополі, в який незаконно заходять судна.