Перемога Джамали на "Євробаченні", річниця депортації кримських татар, а також заборона Междлісу на півострові повернули Україну і Крим у світовий порядок денний, проте тимчасово.
Таку думку висловив у рамках круглого столу в Інституті Горшеніна Євген Курмашов, керівник політичних програм Інституту Горшеніна, фахівець у сфері Public Relations.
"Тема України стрімко йде з перших шпальт світових ЗМІ, хоча раніше увага до неї була колосальною, безпрецедентною за всі роки незалежності. Сьогодні проблеми України, Донбасу, Криму і кримських татар йдуть зі світового дискурсу", - зазначив експерт.
На думку Курмашова, щоб підтримувати інтерес до Криму і України в цілому, потрібна наявність замовника, з ініціативи якого ця тема підтримувалася б постійно.
"Таким замовником повинна бути Україна або група держав, які нав'язували б питання України, або кооперація із супердержавою - Америкою чи плеядою супердержав", - зазначив керівник політичних програм Інституту Горшеніна. Сьогодні ж, за словами експерта, основними "медіа-менеджером" України є російська судова система або Слідчий комітет РФ.
"Джамала своєю перемогою на Євробаченні продемонструвала, що має бути сильна експансія не тільки в дипломатичній сфері, але й у гуманітарній. Що створити моду на Крим можливо. А якщо буде створена певна мода на тему, тоді і дипломатам, і політикам, і представникам кримськотатарського народу буде простіше говорити про свої проблеми у світі і бути там почутими. Але для цього повинен з'явитися замовник на рівні держави, а не окремих ініціатив знизу, які можуть приносити одноразові результати, але які ніколи не замінять повноцінну державну стратегію", - зазначив Євген Курмашов.
"Ми ж не в дитячому садочку перебуваємо і все розуміємо, що під реалізацію такої стратегії повинні бути і певні ресурси. Російська пропаганда на просування своїх меседжів, спікерів та інтерпретацію тих чи інших подій, в тому числі і в розрізі Криму, витрачає десятки мільйонів доларів щомісяця. Це велика система, конкурувати з якою можливо тільки створивши свій, нехай і невеликий, але дієвий механізм доставки інформації. Тим більше, що з контентом проблем немає. Його потрібно відбирати, систематизувати і через певні канали доставки інформації правильно продавати. У хорошому сенсі цього слова", - резюмував експерт.