Шанси на компроміс між "Укрзалізницею" і промисловістю в питанні тарифної політики значно зросли. Завдяки громадським слуханням, організованим минулого тижня головою Державної регуляторної служби Ксенією Ляпіною, окреслилися шляхи досягнення балансу інтересів. Про це повідомляє "Дзеркало тижня".
"Підсумком емоційних громадських слухань стала не тільки спільна резолюція ДРС, Мінінфраструктури та галузевих асоціацій про створення спеціальної робочої групи, яка мусить всебічно проаналізувати всі наслідки від підвищення тарифів і запропонувати Кабміну "дорожню карту" з питання залізничних тарифів принаймні до кінця 2016 року. Важливіше, що окреслилися ознаки зближення позицій залізничників і бізнесу. А, отже, зросли і шанси, що баланс інтересів все-таки буде знайдено", - зазначає видання.
Як вказується в публікації, залізничники визнали, що вантажні перевезення в Україні є надприбутковими порівняно з нинішньою прибутковістю у промисловості.
"Рентабельність вантажних перевезень-2015 склала 27,7%. Тобто мова не йде про те, що УЗ дотує українську промисловість. Швидше навпаки - промисловість дотує як соціальні зобов'язання залізниці перед державою (перевезення пільгових пасажирів і т.д.), так і неефективну роботу самої держкомпанії (роздутий адміністративний апарат, непрозорі закупівлі за завищеними цінами, зміст непрофільних активів і т.д.)", - стверджує видання.
Залізничники, на думку "Дзеркала тижня", вперше публічно визнали, що готові "чути ринок" і обговорювати з галузевими асоціаціями графік індексації тарифів на вантажоперевезення. За словами в.о. генерального директора "Укрзалізниці" Олександра Завгороднього, в держкомпанії усвідомлюють складність ситуації, в якій сьогодні опинилися багато вітчизняних промпідприємств у результаті тривалого падіння світових цін на сталь, залізну руду і продукцію аграрного сектору. Тому представники галузевих об'єднань мусять запропонувати конкретну дату, коли підвищення тарифів стане для них прийнятним.
У будь-якому разі, стверджує видання, підвищення тарифів на залізничні вантажоперевезення на 15%, заплановане на 1 березня, відкладається до рішення спеціальної робочої групи. За словами Ксенії Ляпіної, проект наказу про зростання тарифів підготовлено з порушенням процедури і в ньому не прораховано наслідки підвищення тарифів для української економіки.
"Мінінфраструктури не надало достатніх обґрунтувань для підняття вартості вантажоперевезень з 1 березня на 15%, тому свій підпис під постановою, необхідний для набуття чинності цього наказу міністерства, вона поки що не поставить", - пише "Дзеркало тижня".
Як повідомлялося, за останні 5 років зростання тарифів на вантажні залізничні перевезення в Україні перевищило 100%. Останнє підвищення на 30% відбулося в лютому 2015 року. 22 січня 2016 року Мінінфраструктури оприлюднило новий проект наказу про чергове підвищення тарифів. Галузеві об'єднання звернулися до Кабміну з проханням не допустити згубного для економіки рішення.