Виробники будматеріалів відмовляться від послуг "Укрзалізниці", якщо Кабмін погодить наказ Міністерства інфраструктури про підвищення тарифів на залізничні перевезення в 2016 році на 30 відсотків, заявив голова Всеукраїнського союзу виробників будівельних матеріалів та виробів Іван Салій.
За його словами, постійне зростання транспортної складової в ціні будматеріалів перешкоджає виходу вітчизняних виробників на експортні ринки, передає УНІАН.
"Транспортна складова обмежує наші експортні можливості та зменшує конкурентоспроможність наших будівельних матеріалів. Наприклад, таке плече, як Київ-Вільнюс залізницею ми не можемо вже відправляти через транспортну складову. Тобто це фактично обмежує будівельні матеріали внутрішнім ринком", - сказав Салій.
При цьому він зазначає, що через тарифну політику "Укрзалізниці" для перевезення вантажів територією України виробники вже найчастіше віддають перевагу автомобільному транспорту.
"Ми живемо в транзитній державі й автотранспорт сьогодні вже цілком конкурентоспроможний. Таким чином, все більше вантажів переходить із залізниці на автотранспорт... Великотоннажні великі фури і самоскиди тощо. Природно, на великих відстанях залізниця поза конкуренцією, але після того, як вона піднімає тариф, ми стаємо неконкурентоспроможними як на внутрішньому ринку товарів, так і на зовнішньому. Тобто ніхто нічого не буде перевозити", - пояснює голова спілки виробників будматеріалів.
Салій уточнює, що в наступному році для виробників окремих будівельних матеріалів чергове зростання вартості транспортування залізницею може стати критичним. Передусім це стосується щебеню та цегли. На його думку, принципову позицію в цьому питанні має зайняти Міністерство економіки.
"Потрібно на Кабміні розглядати цей сегмент... Потрібно збиратися з металургами, вугільниками, виробниками щебеневої продукції, цегли й шукати оптимальне рішення. Це питання Міністерства економіки, і воно повинно тут диригувати і сказати, наскільки це правильно чи неправильно", - підкреслює Салій.
Раніше виробники будматеріалів вже заявляли, що підвищення тарифів на перевезення вантажів залізницею призведе до істотного подорожчання їхньої продукції, що, у свою чергу, спричинить підвищення цін на житло.
Нагадаємо, "Укрзалізниця" пообіцяла підняти тарифи на перевезення вантажів в 2016 році на 30%. За словами міністра інфраструктури Андрія Пивоварського, тарифи буде підвищено з 1 січня і з 1 липня - обидва рази на 15%.