Міністерство внутрішніх справ виступає за обмеження анонімності користувачів мережі Інтернет і, зокрема, соціальних мереж.
Про це журналістів повідомив начальник управління з боротьби з кіберзлочинністю МВС Максим Литвинов.
"Головною причиною такого стану поширення та розвитку кіберзлочинності є саме анонімність, тому що вона провокує безкарність. Тому її потрібно скорочувати", - сказав він.
Водночас, за словами Литвинова, в цьому питанні слід знайти баланс між необхідністю запобігання вчиненню злочинів анонімними користувачами мережі Інтернет і захистом громадян від нелегального використання їхніх персональних даних.
Він зазначив, що зараз з цього питання проходить багато семінарів, у тому числі у зв'язку з ухваленням закону про захист персональних даних, а також ведеться обговорення двох проектів законів про моніторинг телекомунікацій.
На думку Литвинова, компромісним варіантом у цій сфері може стати ухвалення закону про продаж SIM-карт з ідентифікацією абонента.
"Це один із кроків для того, щоб ідентифікувати абонента, тобто кінцевого користувача обладнання. Це один із шляхів, щоб Facebook або інші соціальні мережі були не за паспортами, а щоб ідентифікувати кінцевого власника обладнання - це зменшить навантаження на соціальні мережі, тобто це один з компромісних кроків", - сказав він.
Також начальник управління додав, що є ще низка інших пропозицій, які тільки обговорюються.
Як відомо, раніше глава МВС Віталій Захарченко виступив перед Кабінетом Міністрів з ініціативою відрегулювати можливість доступу до інформації в Інтернеті.
Нагадаємо, за підрахунками ООН, доступ до Інтернету в Україні має менше від третини населення - 30,6%.
Україна посідає дев'яте місце в Європі за обсягом інтернет-аудиторії з 15,5 млн користувачів мережі на початок року. При цьому за співвідношенням обсягу інтернет-аудиторії до загальної чисельності населення з 53 країн Україна випереджає лише невизнане нею Косово і Молдову. Цей показник для України дорівнює 33%. Для порівняння, в Росії він становить 44%.
Згідно з дослідженням компанії TNS, українці проводять в Інтернеті в середньому близько 27 годин на місяць. Порівняно з показниками 2008 року (8 годин на місяць), час проводження в мережі збільшився більш ніж утричі.