Принаймні двічі великий геній Відродження Леонардо да Вінчі зобразив себе на фресці "Таємна вечеря".
Із таким припущенням виступив британський мистецтвознавець Росс Кінг, який прославився історичним бестселером "Купол Брунеллескі", повідомляє італійська газета "Корр'єре делла Сера".
Кінг стверджує, що Леонардо зобразив себе в образі апостола Хоми. Щодо другого персонажа він не має певності, але, за його припущенням, другий "автопортрет" повинен розташовуватися дзеркально від Христа. Про зовнішність да Вінчі в молодому віці відомо вкрай мало. Збереглося лише свідоцтво мистецтвознавця Відродження й автора життєписів великих художників Джорджо Вазарі про "рідкісну незвичайну красу" Леонардо.
Саме припущення, що художник увічнив своє зображення в одній з робіт, не нове для світу мистецтва. Ба більше, деякі вчені вважають, що Леонардо ввів моду на автопортрети, яку потім наслідували Мікеланджело і Рафаель. Перший зобразив себе на фресці "Страшний суд" у Сікстинській капелі на обдертій шкірі, яку тримає святий Варфаломей. Рафаель обрав більш гуманний і традиційний автопортрет - на фресці "Афінська школа" в папських апартаментах Ватиканського палацу - у вигляді давньогрецького художника Апеллеса.
Досі найоригінальнішим припущенням про автопортрет да Вінчі було те, що він написав себе у вигляді Мони Лізи.
"Таємну вечерю" було створено на замовлення герцога Лодовіко Сфорца в домініканському монастирі Санта-Марія-делле-Граціє в Мілані протягом 1495-1498 років.