Нові стандарти якості бензинів "Євро-4" і "Євро-5" учора набули чинності. Однак влада ініціює продовження старих стандартів "Євро-2" і "Євро-3", пише "Коммерсантъ-Украина".
Бензини "Євро-4" і "Євро-5" містять менше сірки й інших шкідливих речовин, що дозволяє продовжити ресурс двигуна, однак виробляти їх зараз можуть тільки три українські нафтопереробні заводи, два з яких зупинено.
Окрім того, цим стандартам відповідає бензин із Литви, Болгарії, Румунії та Білорусі (продається в мережах "Окко", WOG, ТНК-ВР, "Лукойл" та інших).
Експертно-аналітична група (ЕАГ) з питань функціонування ринку нафти і нафтопродуктів і розвитку нафтопереробної галузі, яка ініціювала пролонгацію старих стандартів до 2018 року, пояснює свою ініціативу проханням Держагентства резерву.
"У Держрезерві пояснюють це тим, що термін зберігання вже закупленого для потреб Міноборони та підприємств Мінагрополітики пального минає тільки через шість років", - зазначають у секретаріаті ЕАГ. За даними групи, уряд розгляне питання про продовження стандартів найближчим часом.
Нагадаємо, прем'єр-міністр Україна Микола Азаров стурбований низькою якістю пального на українських автозаправках.