Постачання дизельного палива з Росії в серпні знизяться приблизно удвічі. Про це на брифінгу у вівторок сказав представник президента в Кабінеті Міністрів Андрій Герус.
"Те, що йде через трубопровід, скоротиться десь із 200 тисяч до 100 тисяч тонн", - сказав Герус.
Це пов'язано з підвищенням мит на трубопровідний дизель. З 1 серпня на імпорт дизпалива з Росії трубопровідним транспортом буде застосовуватися спеціальне мито в розмірі 3,75% від митної вартості товару. З 1 жовтня вона підвищиться до 4%.
Герус висловив упевненість, що ці обсяги будуть повністю заміщені з інших джерел і дефіциту в країні не буде.
Він сказав, що російський дизель буде компенсований збільшенням постачань із Білорусі - з Мозирського НПЗ. Також очікується збільшення постачань із Литви, інших країн Євросоюзу і невелике зростання виробництва на українських заводах.
"Тому за серпень ми бачимо величезний ресурс із Білорусі, по морю і з країн Євросоюзу. Цей ресурс із запасом компенсує зниження постачання дизеля з Росії. У вересні будуть ще додаткові постачання морем, будуть постачання з Мозирського заводу на рівні серпня. Тобто ми бачимо абсолютно стабільні наступні три місяці. У жовтні сезонний попит знижується", - сказав представник президента.
За прогнозами Геруса, зниження постачання з Росії призведе до того, що частка російського дизелю на українському ринку знизиться з 45% до 25% у серпні і 10-15% у вересні.
Міністр інфраструктури Володимир Омелян, який теж брав участь у брифінгу, пожартував, що на журналістах NewsOne, 112 і ZIK ця ситуація не позначиться.
Ці телеканали контролюються оточенням Віктора Медведчука, який також пов'язаний з ТОВ "ПрикарпатЗахідтранс", що експлуатує українську ділянку продуктопроводу "Самара - Західний напрямок".
Власником "ПрикарпатЗахідтранс" з 2016 року була швейцарська International Trading Partners AG. Власником цієї компанії є громадянин Німеччини Анатолій Шеффер. За даними "Наших грошей", він входить в оточення кума Путіна Віктора Медведчука. Про те, що "ПрикарпатЗахідтранс" зараз контролюється Медведчуком, писали опозиційні політики, такі як Ігор Луценко і Сергій Лещенко.