Міністр інфраструктури Володимир Омелян закликає відправити у відставку керівництво Тернопільської Служби автомобільних доріг (САД) за спроби обійти конкурсні процедури ProZorro шляхом дроблення закупівель.
"Таке враження, що обходити законодавство Остап Бендер навчався в Тернопільській САД. Альтернативи негайному звільненню я не бачу", - написав Омелян на своїй сторінці в Фейсбуці.
Приводом для такої заяви міністра послужив звіт про тендерні закупівлі Тернопільської САД, опублікований раніше неурядовою організацією CoST Ukraine. Згідно з документами, в період з 14 по 25 червня Тернопільська САД під час вибору підрядників для поточного і середнього ремонту доріг поділила їх на ділянки по 400 м, що дозволило їй укладати прямі договори, уникаючи відкритих торгів.
За вказаний період САД, зокрема, уклала 39 договорів з ТОВ "Авакс Проф" на 5,94 млн грн, 96 - з ТОВ "БМбуд на 13,57 млн грн і 25 договорів з ДП "Тернопільський облавтодор" на 2,86 млн грн.
Діяльність Тернопільської САД помітили також журналісти "Наших грошей". Вони виявили, що ділянки для ремонту розбиті навіть не по 400 метрів, а по 40 метрів.
"Наприклад, 900 метрів дороги Бережани-Мечищів - ремонтуватимуть на підставі 23 договорів, а 800 метрів дороги Бережани-Розгадів - 20 договорів. Один кілометр між Шумлянами і Слов'ятином - це 25 разів по 40 метрів. А для того, щоб здати в експлуатацію 1,2 км дороги Жовнівка-Коржова треба буде підписати 32 акти виконаних робіт - на кожен із договорів. 840 метрів дороги Козова-Ішків - це 21 договір, а 1,7 км дороги Козова-Літятин - 43", - підрахували журналісти.
Нагадаємо, з серпня 2016 року використання системи електронних публічних закупівель ProZorro є обов'язковим для тендерів від 200 тис. для товарів і послуг та від 1,5 млн грн - для робіт. Використовувати ProZorro зобов'язані не тільки центральні органи влади, а й комунальні підприємства та інші організації, що використовують кошти платників податків.