Промислові підприємства переживають гострий дефіцит вантажних вагонів і рухомого складу, який має надавати ПАТ «Укрзалізниця». Про це йдеться в листі представників різних секторів промисловості на ім'я голови Державної регуляторної служби Ксенії Ляпіної.
Промисловці нагадали, що залізничний транспорт забезпечує більш ніж 60% загального обсягу вантажоперевезень в Україні. «Коли восени 2017 року ми як головні національні вантажовідправники погодилися на чергове підвищення тарифів на залізничні вантажоперевезення, ПАТ «Укрзалізниця» запевнило нас у негайному поліпшенні логістики, підвищенні якості надання послуг й ефективності власної операційної діяльності, а також пообіцяло ліквідувати корупцію в розподілі вагонів між споживачами», - сказано в листі.
Однак, за словами промисловців, ситуація не змінилася. «Ми не тільки вчасно не отримуємо замовлених вагонів, але навіть не маємо доступу до тих, оренду яких уже сплачено. Крім того, зараз спостерігається істотний дефіцит локомотивної тяги, що, перш за все, пов'язано зі зносом тягового парку, відсутністю належної кількості запчастин для обслуговування локомотивів, низькою мотивацією персоналу. Все це ускладнилося в результаті страйку машиністів локомотивів у травні-червні поточного року, через що критично погіршилася ситуація з вантажоперевезеннями практично в усіх напрямках і що призвело до того, що зараз майже 190 маршрутів, завантажених дефіцитними матеріалами, сировиною та готовою продукцією, виявилися покинутими напризволяще», - сказано у зверненні.
Усе це призвело до збільшення терміну доставки вантажів - наприклад, дорога до західного кордону займає замість трьох діб 20 днів, наслідком чого стали зриви відвантаження і невиконання контрактів.
При цьому, зазначають промисловці, поки вітчизняні вантажовідправники і споживачі потерпають від несвоєчасного і неповного забезпечення рухомим складом, транзит вантажів з Росії практично не постраждав - термін транзиту російських вантажів територією України, як і раніше, не перевищує 10 діб.
«Ми ще тільки наближаємося до періоду пікових перевезень, а підприємства вже переживають гострий дефіцит вантажних вагонів і рухомого складу. Усе це стримує розвиток металургійної, хімічної, цементної, аграрної галузей, гальмує розвиток національного, експортного і транзитного потенціалу країни і завдає непоправної шкоди національній безпеці України, що, своєю чергою, призведе до катастрофічних наслідків у загальнодержавному масштабі», - підкреслили виробники.
У зв'язку з цим вони просять Ляпіну взяти питання забезпечення вантажовідправників вагонами і рухомим складом під особистий контроль і провести екстрену нараду із залученням керівництва Міністерства інфраструктури України, Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, ПАТ «Укрзалізниця», Служби безпеки України, уповноважених представників провідних галузей - головних вантажовідправників «з метою об'єктивного, всебічного і конструктивного обговорення критичної ситуації, що склалася навколо діяльності ПАТ «Укрзалізниця», і негайного виходу з неї».
Лист підписали голова Федерації металургів України Сергій Біленький, президент ОП «Укрметалургпром» Олександр Каленков, президент Української зернової асоціації Микола Горбачов, голова Федерації роботодавців паливно-енергетичного комплексу України Станіслав Янко, президент Спілки хіміків України Олексій Голубов, виконавчий директор Української асоціації виробників феросплавів й іншої електрометалургійної продукції Сергій Кудрявцев, голова Асоціації виробників цементу України «Укрцемент» Павло Качур.