"Укрзалізниця" звинуватила Крюківський вагонобудівний завод у завищенні цін на пасажирські вагони. За останні два роки ціни на них зросли на 65,4% у національній валюті та на 57% у доларовому еквіваленті.
Про це повідомила прес-служба залізничної компанії.
У липні 2016 року вартість купейного пасажирського вагона спального типу моделі 61-779 становила понад 16,9 млн грн (з ПДВ), у квітні 2017 року - понад 23,3 млн грн, а в травні 2018 року цінова пропозиція становила вже 28,044 млн грн.
"Укрзалізниця" вважає, що таке подорожчання не має під собою економічного обґрунтування, оскільки індекс цін на продукцію машинобудування за відповідний період зріс лише на 29,4%, а загальний індекс цін виробників - на 42,2%.
"Якщо 2017 року вартість вагона у вітчизняного виробника становила понад $ 1,070 млн, то, наприклад, [російський] Тверський вагонозавод 2017 року продавав свої вагони РЖД за $ 825 тис., що на 30% дешевше, ніж КВБЗ. Це також свідчить про суттєве завищення вартості продукції КВБЗ", - йдеться в повідомленні.
Компанія заявила, що підтримка національного виробника належить до пріоритетів залізниці, але "вітчизняний виробник не повинен використовувати монопольне становище задля отримання надприбутків".
2017 року КВБЗ постачив "Укрзалізниці" 50 пасажирських вагонів. 2018 року «Укрзалізниця» планує придбати 54 нові пасажирські вагони.