Китайський телеканал CCTV заявив, що 30 серпня китайська компанія China Аirspace купила в "Антонова" літак Ан-225 "Мрія", його креслення і специфікацію літака.
"Після підписання договору з українською компанією Китай отримав доступ до унікальних технологій у галузі авіабудування. Заплановано, що перший китайський Ан-225 буде випущено вже в першій половині 2019 року", - йдеться у фейсбуці CCTV.
Єдиний літак "Мрія" збудували ще 1988 року. Літак входить у парк авіакомпанії "Авіалінії Антонова". Тоді ж, наприкінці 80-х, заклали другий літак Ан-225, але його так і недобудували.
У повідомленні CCTV не вказано, який саме літак купила China Аirspace.
Оновлення 19:17. ДП "Антонов" випустило прес-реліз, в якому повідомляє, що 30 серпня підписало з китайською компанією Aerospace Industry Corporation of China (AICC) угоду про співпрацю за програмою Ан-225.
"Таким чином, сторони висловили наміри про довгострокову співпрацю, яка передбачає на першому етапі побудову другого модернізованого екземпляра літака Ан-225 "Мрія" в ДП "Антонов" і поставку компанії AICC і створення на другому етапі спільного серійного виробництва Ан-225 в Китаї за ліцензією ДП "Антонов", - сказано в повідомленні.
Обидва етапи будуть реалізовані за умовами окремих контрактів.
Оновлення 21:05. Президент ДП "Антонов" Олександр Коцюба в коментарі виданню "Ліга" запевнив, що "про будь-яку передачу прав власності, технологій" в угоді не йдеться.
"Є угода, яка передбачає подальшу співпрацю. Окремі контракти потім буде підписано. Ми підтверджуємо наміри добудувати другу "Мрію", модернізуємо її і продамо Китаю. Йдеться про планер, який у нас стоїть на заводі "мертвим вантажем". Китайці інвестують свої гроші. Ми добудовуємо сучасний літак на базі "Мрії"", - сказав він.
При цьому Коцюба стверджує, що паралельно "Антонов" виготовлятиме для Китаю 25 літаків Ан-178.
"Вони взяли на себе зобов'язання авансувати виробництво літаків Ан-178. Це буде йти паралельним проектом. Це велика транспортна корпорація, і їм потрібні такі літаки для використання в своїх транспортних хабах", - сказав Коцюба.
Ан-225 було створено для транспортування із заводів-виготовлювачів і запасних аеродромів орбітального космічного корабля "Буран", а також ракетних блоків "Енергія" на космодром "Байконур" у Казахстан. Крім того, літак планувався для використання як повітряна стартова платформа для космічних запусків. Програму будівництва літака згорнули у зв'язку з розпадом СРСР.
Транспортник занесено в Книгу рекордів Гіннесса як літак, що піднявся в повітря з максимальною вагою і на якому встановлено найбільшу кількість авіарекордів. Він має унікальні характеристики злітної маси (600 тонн), маси перевезеного вантажу (до 250 тонн), габаритних розмірів, дальності польоту (понад 14 тис. км).