ГоловнаЕкономікаБізнес

Україна добудує другий літак Ан-225 "Мрія" і продасть китайцям (оновлено)

Китай має намір налагодити серійне виробництво літака-гіганта за ліцензією ДП "Антонов".

Китайський телеканал CCTV заявив, що 30 серпня китайська компанія China Аirspace купила в "Антонова" літак Ан-225 "Мрія", його креслення і специфікацію літака.

"Після підписання договору з українською компанією Китай отримав доступ до унікальних технологій у галузі авіабудування. Заплановано, що перший китайський Ан-225 буде випущено вже в першій половині 2019 року", - йдеться у фейсбуці CCTV.

Єдиний літак "Мрія" збудували ще 1988 року. Літак входить у парк авіакомпанії "Авіалінії Антонова". Тоді ж, наприкінці 80-х, заклали другий літак Ан-225, але його так і недобудували.

У повідомленні CCTV не вказано, який саме літак купила China Аirspace.

Оновлення 19:17. ДП "Антонов" випустило прес-реліз, в якому повідомляє, що 30 серпня підписало з китайською компанією Aerospace Industry Corporation of China (AICC) угоду про співпрацю за програмою Ан-225.

"Таким чином, сторони висловили наміри про довгострокову співпрацю, яка передбачає на першому етапі побудову другого модернізованого екземпляра літака Ан-225 "Мрія" в ДП "Антонов" і поставку компанії AICC і створення на другому етапі спільного серійного виробництва Ан-225 в Китаї за ліцензією ДП "Антонов", - сказано в повідомленні.

Обидва етапи будуть реалізовані за умовами окремих контрактів.

Оновлення 21:05. Президент ДП "Антонов" Олександр Коцюба в коментарі виданню "Ліга" запевнив, що "про будь-яку передачу прав власності, технологій" в угоді не йдеться.

"Є угода, яка передбачає подальшу співпрацю. Окремі контракти потім буде підписано. Ми підтверджуємо наміри добудувати другу "Мрію", модернізуємо її і продамо Китаю. Йдеться про планер, який у нас стоїть на заводі "мертвим вантажем". Китайці інвестують свої гроші. Ми добудовуємо сучасний літак на базі "Мрії"", - сказав він.

При цьому Коцюба стверджує, що паралельно "Антонов" виготовлятиме для Китаю 25 літаків Ан-178.

"Вони взяли на себе зобов'язання авансувати виробництво літаків Ан-178. Це буде йти паралельним проектом. Це велика транспортна корпорація, і їм потрібні такі літаки для використання в своїх транспортних хабах", - сказав Коцюба.

Ан-225 було створено для транспортування із заводів-виготовлювачів і запасних аеродромів орбітального космічного корабля "Буран", а також ракетних блоків "Енергія" на космодром "Байконур" у Казахстан. Крім того, літак планувався для використання як повітряна стартова платформа для космічних запусків. Програму будівництва літака згорнули у зв'язку з розпадом СРСР.

Транспортник занесено в Книгу рекордів Гіннесса як літак, що піднявся в повітря з максимальною вагою і на якому встановлено найбільшу кількість авіарекордів. Він має унікальні характеристики злітної маси (600 тонн), маси перевезеного вантажу (до 250 тонн), габаритних розмірів, дальності польоту (понад 14 тис. км).

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram