Незважаючи на те, що передвоєнний стан знизив інтерес суспільства до проблем "Укрзалізниці", життя і здоров'я 500 млн осіб, що їх щорічно перевозить залізниця, як і раніше, залежить від якості залізничного полотна. Про це пише "Дзеркало тижня".
"На жаль, залізниця економить навіть на гостро необхідному обладнанні, пов'язаному з безпекою. Якщо сім років тому кількість закуповуваних умовних стрілочних переводів становила 4585, то на 2014 рік заплановано закупити лише 1914 одиниць. Чи варто говорити, з усією економією загалом кількість різних пригод значно більша, ніж в офіційних повідомленнях", - зазначає видання.
За словами начальника головного управління колійного господарства "Укрзалізниці" Євгена Юрковського, для забезпечення безпеки руху необхідно щорічно замінювати близько 1000 комплектів новими. У 2013 році замінили лише 380.
Причому їх кількість, яку закуповує залізничне відомство, зменшується з року в рік. Наприклад, 2013 року "Укрзалізниця" закупила на 24% менше, ніж у 2012 році. А загалом із 2007 року їхні закупівлі знизилися на 88%.
Як наслідок, на нинішні прилади підвищене навантаження, і вони швидко виходять з ладу, але, як заявила доцент кафедри "Рухомий склад і дорога" Львівської філії Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту Олена Баль, їх визнають придатними до подальшої експлуатації і використовують без заміни, лише ремонтуючи.
Однак і темпи ремонту та модернізації за останні два роки відстають від необхідного обсягу на 27-30%.
При цьому "Укрзалізниця" весь час скаржиться на знос потягів, який становить близько 90%. "Але чи можна економити на тих самих стрілках, якщо, зрештою, навіть новий поїзд може зійти з рейок через їхню несправність?" - зазначає видання.