Травень став восьмим за рахунком місяцем падіння автомобільного ринку Європи. Продажі знизилися на 8,7%, а кількість зареєстрованих нових машин - найнижча за двадцять років, пише італійська газета Corriere Della Sera.
"Щоб знайти показники нижче від нинішніх, треба повернутися в 1993 рік. Того року було продано 5,1 млн машин за п'ять місяців проти сьогоднішніх 5,3 млн. Тривожні сигнали надходять також з Німеччини, яка тривалий час процвітала, а зараз її добробут злегка похитнувся з першим негативним показником (-4,8%). В Італії та в Іспанії падіння становить 14,3%, у Франції - 16,2%, в Португалії - 27,5%, у Греції - 47,3%. Тільки у Великобританії спостерігається зростання в 7,9%", - пишуть італійські журналісти.
Вони зазначають, що з 2007 по 2011 роки ринок в Італії скоротився на 30%, в Іспанії - на 50%. Не допомогла авторинку і держпідтримка. На нові машини немає попиту, а якщо хто і придбає автомобіль, то малолітражку - такі переважно виробляють у Німеччині. Застій в галузі змушує автовиробників різати штати, припиняти випуск нових моделей авто і заморожувати інвестиції. Наприклад, Opel веде переговори з профспілками про зупинку автозаводу в німецькому місті Бохум 2016 року. Fiat має намір скоротити інвестиції в Європі на 500 млн євро, а також припинити розвиток марки Grande Punto.
Генеральні директори європейських автомобільних компаній минулого тижня зібралися в Мадриді на засідання ACEA (European Automobile Manufacturers' Association), але так і не придумали плану порятунку.
Сподіватися автовиробники можуть хіба що на країни Східної Європи, де продажі досі зростають. Особливо добре машини продаються в Росії. За останні чотири місяці там було продано більше ніж 880 тисяч автомобілів, зростання на річній основі становить 18%. Зараз це третій за величиною автомобільний ринок в Європі, а якщо справа йтиме таким чином і далі, то 2014 року Росія вийде на перше місце за кількістю проданих населенню машин і обійде Німеччину.
Нагадаємо, Україна має намір ввести митні збори на іномарки.