Про це розповів генеральний директор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД) Олег Назаренко, коментуючи рекомендації Міністерства економічного розвитку і торгівлі про введення спецмита на іномарки.
На думку експерта, рекомендоване мито торкнеться 87% автомобільного ринку України та призведе до зростання вартості автомобілів, а, можливо, й припинення імпорту взагалі.
"У рекомендаціях виділено два класи авто: до 1500 куб. см. і до 2200 куб. см, а це близько 87% ринку. Якщо говорити про подорожчання, то візьміть ставку і додайте ПДВ - наприклад, машини першого класу подорожчають на 7%, а іномарки другого класу на 18%", - зазначив О. Назаренко.
За словами експерта, в Україні немає прямих імпортерів, а представництва заводів можуть припинити поставки автомобілів на ринок, побоюючись, не зможуть продати товар. А це, своєю чергою, може призвести до недонадходження грошей до державного бюджету.
"На сьогодні мито на нафту і газ займає перше місце за надходженнями до бюджету, автомобілі - на другому. За даними митниці, середня вартість увезеного автомобіля $ 18,3 тис., тобто нині держава отримує з кожного автомобіля $ 1830. Додаткове мито може призвести до того, що іномарки почнуть завозити як комплектуючі до машини, сплативши до бюджету лише 100 євро", - говорить Олег Назаренко.
Експерт зазначає, що в країнах Євросоюзу ввізне мито на іномарки взагалі відсутнє, а в рамках СОТ вона дорівнює 10%.
Нагадаємо, в Кабінеті Міністрів розглядають можливість уведення відрахувань до Пенсійного фонду під час розмитнення автомобілів.