Тест на зрілість

Постараюсь коротко підсумувати роботу Комітету з питань транспорту в 2016 році, який став вкрай непростим як для галузі в цілому, так і для законодавців. Втім, вважаю, законодавці пройшли тест на зрілість гідно. Побачили світ закони, на які галузь та суспільство чекали не один рік.

Фото: Макс Требухов

Я вже згадував в минулому блозі ключові питання, які довелось вирішувати транспортникам. Це – інтеграція України в європейський транспортний простір, відродження ідеї Великого шовкового шляху, який має пройти через нашу країну, реформа в головних підприємствах галузі: на «Укрзалізниці», в держагенстві «Укравтодор», в авіації та в морському господарстві, відродження транспортної інфраструктури по всій країні.

За минулий рік Комітет провів 22 засідання, три з яких – виїзні, обговорили та опрацювали понад 40 законопроектів. Більшість з тих документів потрапила у сесійну залу, частина була прийнята, частина – опрацьована й готується до прийняття. Зокрема, нагадаю, в першому читанні принятий проект закону про електронний квиток – щодо надання повноважень органам місцевого самоврядування приймати рішення та запроваджувати електронну систему оплати проїзду в міському пасажирському транспорті, що відповідає сучасним потребам, наблизить нас до європейського рівня комфорту під час проїзду, забезпечить прозорий облік пасажирів, передбачає захист прав пільгових категорій.

Підготовлено та очікує на розгляд проект закону № 2712 Про внесення змін до Кодексу торговельного мореплавства України (щодо сприяння розвитку судноплавства в Україні). Його прийняття є вкрай актуальним та важливим, так як він усуває одну із перешкод для стимулювання судновласників реєструвати судна під Державним прапором України – так як передбачає надання права плавання під Державним прапором України суднам, які належать на правах власності фізичним особам – підприємцям та юридичним особам, зареєстрованим в Україні, незалежно від наявності або відсутності у їх статутному капіталі іноземних інвестицій.

Три виїзні засідання, які провів Комітет протягом минулого року, мали особливі результати. Квітневе в Тернополі та червневе в Маріуполі були присвячені непростим проблемним питання розбудови транспортної інфраструктури в тих регіонах. А у Львові восени пройшло засідання міжнародного рівня.

Про останнє вже багато говорилось – але дозволю собі про нього знову нагадати. Наприкінці листопада відбулося спільне виїзне засідання нашого Комітету та Комісії інфраструктури Сейму Республіки Польща. Підіймалось декілька ключових питань: щодо розбудови транскордонних територій та проекту «Єврокарпатія», «Євроколія», а також – щодо продовження залізничного маршруту швидкісного потягу «Інтерсіті+» «Київ-Львів» до Перемишля.

Було вирішено: перші потяги з України до Перемишля мають піти вже через місяць – до католицького Різдва. При чому, ціна квитка повинна бути такою, щоб не обтяжувала гаманець ні полякові, ні українцю. Сказано – зроблено. Україна зі свого боку підключила не лише залізничників, а прикордонну, митну служби. Маю зазначити: всі служби спрацювали злагоджено та гармонійно. Поляки, в свою чергу, також жваво взялися втілювати проект в життя. І ось він результат: на Різдво потяг пішов! Доїхати зі Львова до Перемишля тепер можна лише за 172-235 гривень. З Києва – за 406-574 грн. При цьому, без затримок в дорозі – митний та прикордонний контроль проводиться просто під час руху.

Отже – попри численні негативні прогнози – результату було досягнуто. Ось такий він – наш внесок в розбудову шляху до Європи. Цілком простий, прямий та відкритий.

Пишаюся, що, підсумовуючи 2016-й, журналісти назвали цей проект одною з найбільших позитивних подій року. Він став яскравим наочним прикладом, як повинні працювати усі гілки влади, аби досягти швидкого позитивного результату.

Саме так і маємо працювати. Завжди.

І – сподіваюсь, саме так і будемо працювати цього року.

Ярослав Дубневич Ярослав Дубневич , Народний депутат України
Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram