ГоловнаСвіт

У Польщі мають намір розсекретити матеріали Смоленської катастрофи

Записи чорних скриньок були сфальсифіковані.

У Польщі мають намір розсекретити матеріали Смоленської катастрофи
Фото: telegraf.lv

Документи, пов'язані з авіакатастрофою Ту-154 під Смоленськом 10 квітня 2010 року, в якій загинули 96 осіб, зокрема президент Польщі Лех Качинський і його дружина Марія, будуть розсекречені. Про це у четвер, 15 вересня, заявив міністр оборони Польщі Антоні Мацеревич, повідомляє Радіо Польша.

"Я вирішив, що ці дані, які необхідні для формування громадської думки, ці рішення, ухвалені попередниками, які могли б вплинути на хід подій, потрібно розсекретити", - сказав він на прес-конференції підкомісії, яка повторно з'ясовує обставини трагедії.

За словами Мацеревича, мета підкомісії полягає у виявленні причин подій без виявлення винних.

Глава оборонного відомства також заявив, що дані, необхідні для того, щоб представити громадськості об'єктивний хід подій, теж будуть розсекречені та доступні. Антоні Мацеревич зазначив, що мова йде про десятки тисяч сторінок матеріалів.

Між тим, експертам вдалося з'ясувати, що записи чорних скриньок були сфальсифіковані. З польських реєстраторів був видалений короткий відрізок, на місце якого був вставлений відрізок з російського реєстратора. У вилученому відрізку містилася інформація про неполадки двигуна, генераторів і радіовисотомірів, які сталися, коли президентський літак пролітав на висоті 15 метрів.

Нагадаємо, 10 квітня 2010 року під час заходу на посадку в умовах сильного туману і обмеженої видимості на аеродром Північний під Смоленськом розбився літак Ту-154М, на борту якого було 96 осіб. Серед них був президент Лех Качинський, його дружина, представники вищого командування. Вони летіли на траурні заходи, приурочені до річниці розстрілу польських офіцерів у Катинському лісі.

У 2011 році Міждержавний авіаційний комітет оприлюднив остаточний звіт про авіакатастрофу. У ньому говорилося, що причиною катастрофи літака стало рішення екіпажу не йти на запасний аеродром. Також відзначалися і помилки екіпажу.

На початку лютого 2016 року Польща відновила розслідування аварії літака, а міністр Мацеревич назвав катастрофу терактом.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram