Невелика британська компанія виготовила перше паливо з повітря, використовуючи революційну технологію, яка може допомогти вирішити енергетичну кризу.
Компанія Air Fuel Synthesis виготовила 5 літрів палива від серпня, коли вона запустила невелику установку для виробництва рідкого палива з вуглекислого газу і водяної пари.
Компанія сподівається, що за два роки їй вдасться побудувати більшу установку, здатну виготовляти тонну палива на день. Хоча процес наразі на ранніх етапах і йому потрібна електрика з національної мережі, компанія вважає, що в підсумку вдасться використовувати силу відновних джерел, вітрових електростанцій або приливних гребель.
"Ми взяли вуглекислий газ із повітря і водень із води й перетворили ці елементи на паливо. Ніхто не робить нічого подібного ані в нашій країні, ані за її межами, наскільки нам відомо, - розповів глава компанії Пітер Гаррісон. - Наше паливо здатне працювати на наявних двигунах. Це означає, що можна використати наявну транспортну інфраструктуру".
Нагадаємо, що розробники альтернативних видів палива раніше вже створювали його з людських фекалій, з курячого жиру і свинячого жиру, з відходів сільського господарства, а також з відходів кафе і ресторанів, з відходів від виробництва віскі, з водоростей, вина, зі звичайної російської соломи і з соломи китайської, з деревних грибів, з апельсинів і з соняшникової олії.
Крім того, електрику як вид палива вчені видобували з кактусів, з фруктових соків, з кока-коли, зі шпинату, ну і з води та водню, звичайно, теж.
2008 році паливо з води створив індонезієць Джок Супрарто, однак згодом його оголосили шарлатаном. Його винахід Blue Energy, нібито зроблений на воді, під час тестування в державному агентстві технологій виявився звичайним дизпаливом. Але Супрарто заявив, що саме це і підтверджує, що його паливо з води - справжнісіньке, а він його створив шляхом електролізу, виділивши водень з кисню, що міститься у воді, а потім перетворив його на синтетичне паливо.
Однак нинішнє британське паливо з повітря, на думку вчених, дійсно може змінити природний і економічний ландшафт світу.
Спершу вироблене новаторське паливо планують змішувати зі звичайним. Технологія також ідеально підходить для віддалених районів, де достатньо джерел відновної енергії, але обмежені можливості для їхнього зберігання.
Хоча прототип системи розроблено, щоб виділити вуглекислий газ із повітря, ця частина процесу наразі занадто неефективна з погляду комерційного використання. Проте професор Клаус Лакнер із Колумбійського університету Нью-Йорка зазначає, що висока вартість будь-якої нової технології завжди з часом різко скорочується.