ГоловнаСпорт

Формула-1. Гран-прі Іспанії: дубль команди «Макларен» і провал Ферстаппена

Після вуличної траси в Монако Королівські перегони повернулися на класичний автодром «Барселона-Каталунья», що за 12 миль на північний схід від центру Барселони, Іспанія. У центрі уваги дев'ятого етапу нова директива від FIA, яка обмежує використання гнучких передніх антикрил на болідах. 

Чи виправдала вона надії і створила конкуренцію «Макларену», хто з пілотів «папаї» виграв гонку і як Ферстаппен вляпався в гучний скандал наприкінці перегонів — найцікавіше про гонку в підсумках Гран-прі Іспанії.

Формула-1. Гран-прі Іспанії: дубль команди «Макларен» і провал Ферстаппена
Переможець Гран-прі Іспанії Оскар Піастрі
Фото: EPA/UPG

Сумнівна директива

Ще перед стартом етапу в Іспанії всі експерти були впевнені, що нова директива від FIA має додати інтриги в сезоні й скоротити відставання між «Маклареном» й іншими топовими командами («Феррарі», «Мерседес» і «Ред Булл»). Суть директиви полягала в тому, що команди тепер будуть обмежені гнучкістю антикрил. 

Та ці сподівання залишилися лише на папері. Вони почали розвіюватися ще у кваліфікації, а повністю зникли під час основної гонки. 

Болід Оскара Піастрі на фініші
Фото: EPA/UPG
Болід Оскара Піастрі на фініші

Річ у тім, що перевага «Макларена» — у стабільному контролі зношування шин, що дозволяє їм утримувати високий темп на довгих відрізках. Саме завдяки цьому вони перемагали на попередніх етапах. Так сталося і в Іспанії.

Дубль «Макларена»

Розпочнемо з Оскара Піастрі, який, безсумнівно, став не тільки лідером своєї команди, а й номером один в усій Формулі-1. Ще до Гран-прі Іспанії австралієць здобув чотири перемоги у восьми етапах сезону, у Монако він був другим, а в Японії — третім. Непогана статистика, авжеж?

Піастрі під час гонки
Фото: EPA/UPG
Піастрі під час гонки

Тож Піастрі продовжив свою чемпіонську ходу в Барселоні, де спочатку здобув поул, а потім довів цю справу до переможного завершення вже в головній гонці. 

Не відставав від партнера по команді й Ландо Норріс, який спочатку хоч і віддав свою позицію Ферстаппену, однак потім повернув усе як було і, врешті, фінішував другим, забезпечивши «Макларену» дубль на цьому етапі. 

Формула-1. Гран-прі Іспанії
Фото: EPA/UPG
Формула-1. Гран-прі Іспанії

Компанію їм на подіумі склав пілот «Фераррі» Шарль Леклер. Йому вдалося відіграти чотири позиції та піднятися із сьомого на третє місце в гонці. Отже, «Макларен» і його пілоти продовжують зміцнювати позиції як в особистому підсумку, так і в Кубку конструкторів. 

Залік Формули-1 після Гран-прі Іспанії (п’ятірка кращих):

  1. Оскар Піастрі («Макларен») — 186 очок;
  2. Ландо Норріс («Макларен») — 176;
  3. Макс Ферстаппен («Ред Булл») — 137;
  4. Джордж Расселл («Мерседес») — 111;
  5. Шарль Леклер («Феррарі») — 94.

Кубок конструкторів після Гран-прі Іспанії (п’ятірка кращих):

  1. «Макларен» — 362 очки;
  2. «Мерседес» — 165;
  3. «Ред Булл» — 159;
  4. «Феррарі» — 144;
  5. «Вільямс» — 54.

Зіткнення Рассела і Ферстаппена

А ось Ферстаппен зумів потрапити хіба що у величезний скандал на етапі в Барселоні. Усе нібито складалося непогано для нідерландця, він ішов на третій позиції та мав усі шанси саме так завершити цю гонку. Проте на останніх колах сталось те, чого Ферстаппен і його «Ред Булл» точно не очікували. 

Макс Ферстаппен під час гонки
Фото: EPA/UPG
Макс Ферстаппен під час гонки

Через несправність боліда Кімі Антонеллі заїхав у гравій, тож далі на трасі з‘явився автомобіль безпеки. У зв’язку з цим у «Ред Буллі» вирішили зробити пітстоп, замінивши Максу комплект зношеного софту на свіжий хард. 

Усе йшло за планом, утім під час рестарту гонки Ферстаппен намагався втриматися позаду Шарля Леклера з «Феррарі», а також Джорджа Рассела з «Мерседеса». І вже на прямій перед першим поворотом Леклер зміг випередити Макса. Те саме хотів зробити Рассел, але Ферстаппен завадив йому: виїхав за межі траси й повернувся на трек попереду Джорджа.

Далі розпочалось найцікавіше. Інженери «червоних биків» наказали Ферстаппену повернути позицію пілоту «Мерседеса», аргументуючи тим, що стюарди випишуть штраф Максу. Ферстаппен спочатку відмовився, а вже на 61-му колі спробував виконати наказ. Нідерландець загальмував, пропускаючи Рассела. Ще до того, як автомобіль «Мерседес» повністю випередив «Ред Булл» Макса, Ферстаппен знову натиснув на газ, що призвело до зіткнення. Хоч обидва пілоти продовжили рух без серйозних пошкоджень, стюарди виписали Ферстаппену 10-секундний штраф за цей інцидент. 

І Ферстаппен опинився аж на 10-й позиції, а після гонки опублікував у інстаграмі допис з вибаченнями.

 

«У нас була захоплива стратегія та хороша гонка в Барселоні, доки не виїхав автомобіль безпеки. Наш вибір гуми до кінця та деякі дії після рестарту підживили моє розчарування, що призвело до неправильного кроку, якого не мало бути. Я завжди викладаюся на повну заради команди, і емоції можуть зашкалювати. Десь ви виграєте разом, десь програєте разом. Побачимося в Монреалі», — написав Макс.

Перші очки Алонсо

Поки лідери перегонів женуться за першістю в особистому заліку, легендарний Фернандо Алонсо зумів набрати перші очки в цьому сезоні. 

Гонка в Іспанії
Фото: EPA/UPG
Гонка в Іспанії

Так-так, уперше за дев'ять етапів дворазовий чемпіон світу Алонсо потрапив у десятку кращих гонщиків. У Барселоні ветеран автоперегонів фінішував дев'ятим. Дуже знаково, що трапилось це саме на етапі в Іспанії, рідному для нього. 

«Швидкість машини не виправдала наших очікувань, особливо після непоганої кваліфікації напередодні. Обганяти на прямих було непросто, довелося проявити кмітливість у третьому повороті. Я радий, що все ж таки зміг заробити очки. Домашня гонка — це завжди особлива подія. Приємно, що саме тут, у Барселоні, я нарешті набрав цьогорічні перші очки. Підтримка вболівальників була неймовірною», — наводить слова Алонсо пресслужба «Астон Мартіна»

Цей результат дозволив Алонсо стати першим пілотом в історії Формули-1, який набирав очки протягом 21 сезону.

Фернандо Алонсо під час гонки
Фото: EPA/UPG
Фернандо Алонсо під час гонки

У дебютному для себе сезоні у 2001 році іспанець не потрапив до очкової зони. Тоді він виступав за команду «Мінарді». Перейшовши до «Рено» у 2003 році, завершив сезон із 55 очками. З 2003-го по 2018 рік набирав очки щосезону. Далі була дворічна перерва й повернення в чемпіонат  2021 року. З того часу і донині він приносить очки своїй команді.

Наступний етап Формули-1 відбудеться за два тижні (15 червня). Автодром імені Жиля Вільнева прийматиме Гран-прі Канади.