ГоловнаСуспільствоЖиття

Київ стає некомфортним місцем для пішоходів

Київ, який раніше, на відміну від того ж Дніпропетровська, відзначався уважним ставленням водіїв до пішоходів, втрачає цю свою рису. Перехід дороги навіть на зелене світло – суцільний стрес для пішої людини.

Київ стає некомфортним місцем для пішоходів
Фото: www.artperehod.ru

От стою учора на перехресті Великої Житомирської і Володимирської. На проїзд машин – понад 60 секунд, а не перехід пішоходів – 15. Загорілося зелене світло. Тільки-но вийшла на зебру, як зліва, з боку Андріївського узвозу, попереду мене впевнено проскакує „Шкода Фабіа”. Аж відступила крок назад – водій навіть не спробував пригальмуватися.

Перетин вулиць Мельникова і Сім’ї Хохлових узагалі небезпечний для життя. Машини, яким горить зелене на поворот у той самий час, що й пішоходам, не звертають уваги на зебру. Тому людям доводиться перечекати, поки всі повернуть, а потім рухатися на інший бік вулиці.

Сама так роблю, але раз мало не потрапила під колеса – який запізнілий водій вискочив прямо на мене. Слава Богу, загальмував за 20 см від моїх колін. Півдня знімала стрес всякими засобами…

Інший випадок стався просто на тротуарі Хрещатика. Водій на „Лексусі” зі швидкістю 40-60 км на годину просто на тротуар вискочив з-під ворітні „Будинку профспілок”. За звичкою, я заглядала в двір, швидко зорієнтувалася і відскочила назад. Інакше він переїхав би мене, і навіть не зупинився. Всі, хто це бачив, спробували сфотографувати номери, але марно – машина стрімко помчалася Хрещатиком.

Фото: Макс Левін

Якщо раніше такі випадки траплялися раз-двічі на місяць, то зараз ловлю себе на думці, що щодня є що згадати. Сама як водій знаю - хочеться швидше проскочити вільне перехрестя після сидіння в пробках, але намагаюся цього ніколи не робити за рахунок пішоходів. Адже вони теж мають право на безпечне життя в столиці.

Чому так роблять? Не вміємо інакше? Згадайте Київ часів „Оранжевої революції”! Моя пам’ять чіпко зафіксувала сцени мирного співіснування людей і машин. Тоді водії, навіть кваплячись, ввічливо поступалися пішоходам, посміхалися, давали дорогу навіть у тих місцях на Хрещатику чи бульварі Шевченка, де перетинати проїжджу частину заборонено правилами.

Так було ще півроку після народного піднесення. Кілька разів спокійно перетинала проїжджий Майдан в 2005-му – поступалися водії. А потім усе змінилося, і Київ став дуже не схожим на столиці цивілізованої Європи.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram