Новий голова Державної митної служби Максим Нефьодов вважає низькі зарплати однією з головних перешкод для реформування митниці.
Про це він сказав на зустрічі з представниками бізнес-спільноти в Торгово-промисловій палаті України.
"Які б геніальні кроки чи зміни я не пропонував на центральному рівні, але якщо їх будуть виконувати люди із зарплатою 25 тисяч у директора департаменту і 7-8 тисяч у пересічного митника, мені складно повірити в ефективність такої роботи. Усе одно буде корупція на місцях", - сказав Нефьодов.
"Легко говорити, що державний службовець повинен працювати на мінімальну зарплату, але держава повинна мати можливість конкурувати на ринку праці за кращих співробітників. Ніхто не говорить, що, умовно, я як голова Митної служби повинен отримувати стільки, як голови найбільших приватних компаній, але хоча б для середньої ланки персоналу зарплати повинні бути конкурентними", - додав він.
Іншою важливою умовою для змін на митниці Нефьодов вважає формування Кабінету Міністрів, здатного проводити системні реформи в суміжних сферах.
"Є попередня домовленість про збільшення фінансування фонду оплати праці, і якщо не буде несподіваних ризиків у кадровій політиці нового Кабінету Міністрів, я впевнений, що нам усе вдасться. Навряд чи можна говорити, що за два роки у нас зникнуть усі проблеми в митному оформленні, але я впевнений, що ми зможемо вирішити системні проблеми", - сказав Нефьодов.
Він розповів, що у фокусі його уваги в найближчий рік будуть поштові, контейнерні перевезення, а також автомобільні перевезення на західному кордоні. "Контрабандні потоки взаємозамінні. Закрив один кордон - вони перемістилися на інший. Або з пошти переїхали в бусики, або з бусів - в карго, або з карго - знову в пошту. Потрібно працювати в усіх напрямках, поступово стискаючи і скорочуючи пропускну здатність цих сірих, чорних каналів", - пояснив чиновник.
Крім того, Нефьодов має намір сконцентруватися на проблемах, пов'язаних з переміщенням через кордон окремих товарів, таких як автомобілі.
"Для авто немає єдиного магічного рецепта, але якщо ми зробимо електронний кабінет для декларанта-фізособи зі спрощеним доступом і, можливо, без участі митного брокера; якщо ми будемо публікувати середні ціни, за якими митниця розмитнює аналогічні автомобілі, якщо ми зробимо нормальну систему опрацювання митних декларацій без ручного коректування, то я впевнений, що ми істотно знизимо кількість скарг", - сказав голова митниці.
Нагадаємо, Нефьодов зайняв посаду Державної митної служби на початку липня 2019 року. Її створено в рамках поділу Фіскальної служби. Це один з "маяків" Міжнародного валютного фонду.