Антимонопольний комітет ухвалив рішення щодо картельної змови найбільших супермаркетів, виявленої ще у 2013 році, а стосувалася вона взагалі подій 2010-2011 років.
Як повідомляє прес-служба АМКУ, торгові мережі "Сільпо", "Фора", "Велика кишеня", "ЕКО маркет", "Караван", "Білла", "Новус", "Спар", "Бімаркет", "Метро", а також дослідницька компанія Nielsen оштрафовано на загальну суму 203,616 млн гривень.
Претензії АМКУ у 2013 році полягали в тому, що, по-перше, супермаркети за посередництва Nielsen, яка збирала дані з торгових мереж, погоджували цінову політику і умови роботи з постачальниками та виробниками. Для споживачів це відбивалося у завищених цінах.
Комітет зобов'язав мережі припинити цю практику протягом двох місяців, оновивши угоди з постачальниками.
Оновлення. Прес-служба Nielsen повідомила LB.ua, що рішення АМКУ оскаржать у суді. "Маркетингові дослідження стимулюють конкуренцію на ринку і дозволяють учасникам ефективно реагувати на мінливий споживчий попит. Послуги Nielsen у галузі маркетингових досліджень вивчалися національними конкурентними відомствами у всьому світі. Понад те, використовуються ними як загальновизнані інструменти вивчення ринку і підвищення рівня конкуренції, що в результаті йде на користь кінцевих споживачів", - вважають у компанії.
Нагадаємо, що АМКУ звинуватив супермаркети у ціновій змові ще у липні 2013 року. Суть її полягала в тому, що у 2010-2011 роках у Києві інфляція склала 13,5%, а у столичних магазинах зростання цін на основні продукти харчування сягало 22-38%, а на деякі продукти - навіть 50-70%. В АМКУ зазначали, що подорожчання було спровоковане тим, що рітейлери вимагали від постачальників оплати різних додаткових послуг (реклама, бонуси та інше), які складають 5-10% від вартості поставленого товару.