ГоловнаЕкономікаБізнес

Кияни після підвищення цін насамперед відмовилися від свіжих продуктів

Дослідники дізналися, як змінилася поведінка покупців за останній рік

Кияни після підвищення цін насамперед відмовилися від свіжих продуктів
Фото: Макс Левин

Кияни після підвищення цін насамперед відмовилися від свіжих продуктів - овочів, фруктів, м'яса і риби.

У 2015 році видатки на ці продукти становили 35% від усіх витрат на продукти харчування та товари повсякденного попиту, тоді як ще у 2014 році цей показник становив 45%, свідчить дослідження динаміки купівельної поведінки Shopper Trends 2015, проведеного компанією "Nielsen Україна".

Крім того, за останній рік кияни стали менше відвідувати магазини для того, щоб зробити більшу закупівлю продуктів про запас (раз на місяць або рідше). Тепер акцент змістився на покупки за щоденними потребами або для приготування їжі. При цьому, порівняно з минулим роком, помітно зріс відсоток покупців, які здійснюють термінові покупки - з 9% у 2014 році до 15% у 2015.

Фото: nielsen.com

Майже всі опитані у Києві зазначають зростання цін на продукти, при цьому 57% покупців стверджують, що знають ціни на всі або більшість товарів; 37% не знають цін на всі товари, але зауважують зміну цін. Основна реакція жителів Києва на зростання цін - купувати тільки найнеобхідніші продукти (31%), купувати менше (30%) і брати товари зі знижкою (18%).

У 2015 році кияни стали менше витрачати грошей в супермаркетах і гіпермаркетах, і частина покупців переключилася на інші канали, такі як дискаунтери і мінімаркети. Так, жителі Києва все частіше відвідують магазини-дискаунтери (у 2014 році - 4 рази, 2015 - 7 разів на місяць), також стали частіше ходити і в супермаркети (у 2014 році - 14 разів, 2015 - 16 разів на місяць), при цьому незначно скоротивши частоту походів у гіпермаркети (2014 - 4 рази, 2015 року - 3,5 разу в місяць).

Фото: nielsen.com

Дослідження Shopper Trends проводиться раз на рік методом випадкової маршрутної вибірки у вигляді персональних інтерв'ю з респондентами вдома.

Нагадаємо, що за останній рік споживчі ціни в Україні зросли приблизно на 60%, водночас минулого місяця темпи інфляції уповільнилися майже до нуля.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram