Майбутній директор департаменту доріг у Мінінфраструктури Роман Хміль заявив, що одна з його ініціатив як колишнього айтішника полягає в обладнанні доріг електронними датчиками ваги. Про це він заявив в інтерв'ю "ЛІГАБізнесІнформ".
"Під дорожнє полотно закладають датчики, які в автоматичному режимі виводять у єдиний інформаційний центр показники ваги автомобіля, що їде дорогою. Так ліквідується контакт інспектора з водієм", - повідомив він.
Одна така точка на шестисмуговій дорозі буде коштує 50 тис. доларів, а всього в Україні потрібно від 100 до 200 датчиків. "Це від $5 млн до $20 млн - невеликі гроші, які готові виділити і держава, і приватні інвестори. Це вигідно, оскільки в Європі одна така точка (за рахунок штрафів) окупається за місяць", - наголосив він.
Хміль додав, що ще одна IT-технологія, яку він збирається розвивати, - це моніторинг якості дорожнього покриття силами самих автолюбителів.
"За допомогою програми для смартфона фіксуються вібрації в автомобілі під час руху. Інформація викладається на сайт Uaroads.com, де можна побачити інтерактивну карту стану доріг", - сказав він. Хміль визнав, що це не дуже точна технологія, але більш оперативна, ніж та, яку використовує зараз "Укравтодор", запускаючи на дороги спеціальні автомобілі.
Нагадаємо, наприкінці березня Міністерство інфраструктури оголосило про початок реформи дорожнього господарства в Україні, в рамках якого "Укравтодор" припинить існування в нинішньому вигляді. У рамках реформи до 2020 року відсоток незадовільних доріг повинен скоротитися з 97% до 10%.