Boeing 777 малайзійських авіаліній 17 липня 2014 року збили над Донецькою областю з "Бука" М1, який бойовикам доправили з Курська.
Про це з посиланням на результати розслідування, проведеного організацією журналістських розслідувань CORRECT! V, пише "ЛІГАБізнесІнформ".
Головна особливість цього комплексу - його радар не розрізняє пасажирські та військові літаки.
Під час журналістського розслідування його автори зв'язалися з експертом з питань російської ППО Рупертом Шмідом (справжнього прізвища не розкривають). Експерт розповів, чому літак могли збити тільки ракетою "Бук" М1. Тим часом британські журналісти з групи Bellingcat.com довели, що "Бук", з якого розстріляли літак, завезли російські військові з 53-ї зенітно-ракетної бригади, що базується в Курську.
За словами Шміда, версію про влучення у Boeing ракети з "Бук" М1 підтверджує те, що ракета класу "земля-повітря" запрограмована на вибух тільки спереду і над літаком-жертвою. Літак змушений летіти через убивчу хмару осколків, про що йдеться у звіті голландських експертів: "Об'єкти з високою енергією пробили літак зверху і спереду".
За словами Шміда, якщо це була зенітна керована ракета, це міг бути тільки "Бук" М1, убивця літаків, розроблений ще в СРСР. "Бук" М1 - високомобільний комплекс, він може вражати літаки на висоті дуже точно. Він здатен поцілити у свою жертву на висоті 15 км на швидкості, що втричі перевищує звукову. Його боєголовка містить 70 кг вибухівки. Перед ураженням ракета розривається на тисячі вбивчих осколків - "об'єкти з високою енергією".
У бойовий склад комплексу "Бук" входять чотири машини, які можуть дислокуватися за кілометри одна від одної: перший - командний пункт, звідти офіцери дають команду "вогонь"; друга - радіолокаційна станція виявлення цілей; третя - до шести самохідних вогневих установок; четверта - до шести пускозарядних установок. А також самі зенітні керовані ракети і машини технічного обслуговування. "Буки" використовують для супроводу танкових частин - саме для захисту російських танків, які вторглися на українську територію, використовували "Бук", що знищив пасажирський літак.
Дані британської групи Bellingcat.com вказують, що 17 липня машина "Бук" проїхала донецькою дорогою №21 і покинула Донецьк приблизно об 11:00. Потім вона попрямувала у Сніжне, звідки і було зроблено фатальний постріл.
"Її перевозять на вантажній платформі з білою кабіною. Фотограф французького журналу Paris Match зробив знімок з автомобіля під час руху. Він був близько і зняв бічну частину "Бука" - його ідентифікаційний номер та інші розпізнавальні знаки, недбало зафарбовані. На вантажній платформі з "Буком" - номер телефону. Вона належить компанії оренди машин в Донецьку. Власник компанії згодом повідомив, що його машину в червні вкрали проросійські сепаратисти", - йдеться в розслідуванні.
Учасники Bellingcat дійшли до висновку, що установка з ідентифікаційним номером 3 * 2, сфотографована в червні у складі військового конвою, що прямував із Курська в напрямку українського кордону, - той самий "Бук", який зняла Paris Match на сході Українии
У конвой входив відряджений загін 53-ї зенітно-ракетної бригади, що базується в Курську. Він в'їхав на територію України ще наприкінці червня. Незадовго до від'їзду сержант бригади Іван Краснопрошін опублікував у соцмережі "ВКонтакте" фото, яке підтверджує звільнення його і трьох його товаришів по службі з військової служби. Автори розслідування зазначають, що це було пов'язано з відправкою на війну.
На запитання учасників розслідування, хто міг випустити ракету з "Бука", і експерти, і колишні солдати 53-ї бригади ППО в Курську відповіли, що це міг зробити тільки російський військовий.
"Немає сумнівів, що наказ стріляти по MH17 віддав російський офіцер", - підсумовують автори розслідування.
Нагадаємо, катастрофа Boeing-777 авіакомпанії Malaysia Airlines, який виконував рейс МН17 за маршрутом Амстердам - Куала Лумпур, сталася 17 липня 2014 року в Донецькій області. Країни Заходу і України вважають, що літак збили проросійські сепаратисти.
Голландські експерти підтвердили, що малайзійський "Боїнг" збили. За їхніми даними, лайнер "зруйнувався в повітрі, ймовірно, внаслідок структурного ушкодження, спричиненого влученням у нього великої кількості високоенергетичних об'єктів".
Відомство не виявило ознак технічної несправності літака або помилки екіпажу. Згідно зі звітом, фактичною причиною катастрофи був вплив зовнішнього фактора.
Виходячи зі свідчень бортових самописців і даних диспетчерських служб, голландські експерти констатували, що рейс MH17 з Амстердама в Куала-Лумпур 17 липня виконувався в штатному режимі до 16:20:03 за Києвом, коли політ урвався.