Компанія "Альфа Пей Термінал", яку у 2013 році обрали інвестором впровадження єдиного електронного квитка у київському транспорті, звинуватила "Київський метрополітен" і "Київпастранс" у саботажі цієї роботи. Про це йдеться в листі компанії на ім'я мера Києва Віталія Кличка, який оприлюднило РБК-Україна.
Директор "Альфа Пей Термінал" Р.Воробухін повідомляє, що у вересні-жовтні компанія активно взаємодіяла з транспортниками для коригування техзавдання та проектної документації. Всі зауваження комунальних підприємств компанія врахувала, проте керівництво підприємств з незрозумілих причин не погоджує проектну документацію, направлену їм після усунення всіх зауважень. Унаслідок цього інвестор не може направити техдокументацію на держекспертизу, і терміни впровадження системи можуть змінитися. Виходить, що міська влада зацікавлена і далі зберегти систему оплати через жетони, яка відкриває великі можливості для розкрадань, припустили в компанії.
"Складається враження, що у впровадженні сучасної, автоматизованої системи оплати проїзду та обліку пасажирів у Києві, яка відповідає кращим світовим стандартам, не зацікавлені ні міська адміністрація, ні названі комунальні транспортні підприємства", - зазначає Воробухін.
За інформацією представника діючих інвесторів, процес впровадження електронного квитка блокується консорціумом "Астек" і його частиною - компанією "Кард системс", які не змогли взяти участь в інвестконкурсі, оскільки їхня пропозиція не відповідала вимогам. Повідомляється, що лобісти компанії півтора року намагаються скасувати результати конкурсу: екс-голова СБУ Олександр Якименко, який підозрюється в причетності до масових вбивств на Майдані, писав звернення президенту та ініціював низку перевірок щодо інвестора, екс-гендиректор метрополітену Володимир Федоренко не погоджував договір, екс-глава Дніпровського району, а за сумісництвом директор "Кард Системс" Анатолій Долинний закликав скасувати результати конкурсу. З приходом в мерію Кличка процес не прискорився - тепер парламентарем з "Астек" став Ігор Ніконов.
При цьому представник діючих інвесторів стверджує, що проти них ведеться активна медійна війна, де нібито лобіюються інтереси "Астек". "Я б не називала цей конкурс конкурсом. Це захід у стилі того, як проводилися всі конкурси в той час. Заздалегідь був відомий переможець", - зазначає виконавчий директор консорціуму "Астек" Лілія Бородуліна. При цьому, терміни проведення конкурсу переносилися на прохання "Астек", проте вони так і не подали своїх документів для участі.
Воробухін зазначає, що у ЗМІ з'являються публікації, які безпідставно дискредитують інвестора, а разом з ним і саму ідею електронного квитка. "Всі вони ґрунтуються на обсязі доходів, який інвестор нібито отримуватиме від проекту. Однак у інвестора ще є зобов'язання з утримання та обслуговування системи, які ніхто не враховує", - пише він.
У додатку до листа прикріплено бюджет проекту, де вказані всі доходи і витрати інвестора від проекту. Згідно з вказаними цифрами, за час дії договору "Альфа Пей Термінал" може отримати надходжень у сумі близько 200 млн. грн. (12,5 млн дол за 10 років при нинішньому курсі). При цьому у ЗМІ звучить цифра від 600 млн грн до 1,2 млрд грн. Однак інвестор вказує, що автори таких заяв не враховують витрат на утримання системи та обладнання, зарплату персоналу, адміністративні та фінансові витрати.
Інвестор, згідно з договором, отримуватиме 8,47% виторгу. При цьому сьогодні витрати на адміністрування в метрополітені становлять щонайменше 12%, а в наземному комунальному транспорті досягають 43%. Якщо порівнювати з досвідом інших європейських міст, то там отримуваний відсоток коливається в межах 4-6%, проте вартість проїзду в рази вища, в результаті в натуральному вираженні інвестори отримують значно більше. Так, найдешевший квиток у лондонському метро коштує 2,2 фунта стерлінгів - 56 гривень. Висока вартість проїзду в європейських містах дає можливість інвесторам працювати на меншому відсотку від виторгу і отримувати прибуток в рази більше.
Нагадаємо, раніше перший заступник голови КМДА Ігор Ніконов повідомляв, що винагороду інвестора зменшать майже вдвічі - до 4,5%. Однак з таким показником, проект втратить економічну привабливість для інвестора, оскільки обсяг видатків перевищить відсоток інвестора. У Київраді зазначають, що такими діями Ігор Ніконов намагається змусити "Альфа Пей Термінал" розірвати договір, щоб провести новий конкурс вже під свого інвестора.
Непряме підтвердження такої інформації є також у листі. Воробухін зазначає, що у разі, якщо місто не зацікавлене у реалізації проекту, інвестор залишає за собою право розірвати інвестдоговір і вимагати згідно з договором повернення вже витрачених коштів.