Міністерство юстиції 13 листопада зареєструвало новий порядок призначень на маршрути, який, на думку експертів, прописано під МАУ, найбільшу авіакомпанію України.
Про це повідомив у фейсбуку юрист компанії Marchenko Danevych Андрій Гук. Ця контора представляє конкурента - авіакомпанію AtlasJet України. "Тепер шанси отримати яке-небудь призначення або право на повітряну лінію дорівнюють майже абсолютному нулю, якщо, звичайно, ви не МАУ", - написав він.
Улітку проект порядку виставили на громадське обговорення на сайті Державіаслужба, його розкритикували учасники ринку. "ЛІГАБізнесІнформ" писала, що хоча нові правила формально спрямовані на захист конкуренції, на ринку вважають, що насправді вони призведуть до зворотного.
Згідно із цим порядком, протягом першого року нова авіакомпанія може виконувати тільки внутрішні рейси не менше ніж на трьох маршрутах, другого - внутрішні регулярні рейси + міжнародні чартерні рейси, третього - внутрішні регулярні рейси + міжнародні чартерні рейси + міжнародні регулярні рейси.
Такі вимоги роблять неможливою появу авіакомпаній-лоукостерів. Їхній авіапарк, як правило, складається з однакових літаків великої місткості, і оскільки внутрішній ринок перевезень в Україні дуже невеликий, перший рік їм доведеться ганяти ці літаки напівпорожніми.
Також новий порядок пропонує ввести бальну систему оцінки при визначенні перевізника на маршрут. Що більше в ній працює людей і що більше вона має літаків, то вищі бали отримує. Тобто дрібні авіакомпанії отримуватимуть тільки ті призначення, від яких відмовиться найбільша.
Гук стверджує, що порядок був зареєстрований Мін'юстом всупереч тому, що він не пройшов публічне обговорення і що остаточну версію документа взагалі ніхто не бачив.
За його даними, Мін'юст просили не реєструвати цей порядок Американська торгова палата, WizzAir, AtlasJet України. Він додав, що тепер його доведеться оскаржувати в суді.