Вартість акцизних марок слід знизити, оскільки нові захисні елементи дорого обходяться, але не впливають на нелегальний ринок підакцизних товарів.
Про це йдеться в листі міністра фінансів Олександра Шлапака на ім'я голови Державної фіскальної служби України Ігоря Білоуса, який опубліковано "Українською правдою".
Відповідно до опублікованої калькуляції поліграфкомбінату "Україна", більш ніж половина вартості акцизних марок - це витрати на нові "захисні елементи" - фольгу для голограм і QR-коди. Ці елементи наносять на марки з вересня 2013 року.
У підсумку "виробники і споживачі акцизної продукції змушені додатково переплачувати 515 млн гривень на рік, з яких 348 млн грн - на тютюнових виробах і 167 млн грн - на алкогольній продукції", - пише в листі Шлапак.
При цьому, за словами міністра, "згадане рішення Кабінету Міністрів не забезпечило головної мети - зменшення нелегального обігу алкогольних і тютюнових виробів та збільшення відповідних бюджетних надходжень. Зокрема, у 2013 р. обсяг нелегальної алкогольної продукції зріс і становив близько 40%, у зв'язку з чим держбюджет недоотримав понад 2,3 млрд грн".
За результатами наради в Міністерстві фінансів від 12 травня встановили, що сьогодні є всі підстави для зменшення вартості марки акцизного податку в річному вимірі на 496,8 млн грн.
Зокрема, за підрахунками Мінфіну, близько 300 млн грн можна заощадити, якщо вилучити графічний захисний елемент (т.зв. QR-код), який функції захисту не виконує. Ще 155,6 млн грн можна заощадити, якщо провести відкритий тендер для закупівлі фольги гарячого тиснення (зниження її вартості на 75%), а також зменшити її розмір для алкогольних виробів (економія 41,2 млн).
Наразі одна акцизна марка для кожної пачки сигарет коштує 14 коп., для пляшки алкогольного напою - 27 копійок. Водночас відмова від QR-кодів і зниження вартості голограм дасть можливість зменшити вартість марок до 5 копійок для тютюнових виробів і до 14 копійок для алкоголю.
Мінфін доручив ініціювати розробку нових, менш витратних зразків акцизних марок для алкоголю та тютюну до 16 червня.
В Україні діють найдорожчі акцизні марки в СНД. Зокрема, вартість марок в Росії - у 3,5 разу нижча, ніж в Україні.